لباس زیر

سوتین مناسب برای تابستان 1401 را بشناسیم

از آنجا که تابستان فصلی بسیار گرم است، پوشیدن سوتین مناسب برای این فصل ضروری است تا از گرما و تعریق زیاد جلوگیری کند. سوتین تابستانی، علاوه بر اینکه از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند، برای سلامتی نیز مناسب است. در این مقاله انواع سوتین مناسب برای تابستان معرفی می‌شود، تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

 

خرید سوتین از نوین ساکس

ویژگی‌های سوتین مناسب برای تابستان

ویژگی‌هایی که باید سوتین تابستانی داشته باشند، عبارت‌اند از:

سوتین باید عرق گیر خوبی باشد

اولین ویژگی سوتین مناسب برای تابستان، ضد تعریق بودن آن است. از آن جایی که سینه از بافت چربی تشکیل شده است و در صورتی که هوا گرم باشد، بدن به سرعت عرق می‌کند، بنابرین سوتینی که انتخاب می‌کنید باید ضدتعریق باشد و یا عرق را جذب کند.

سوتین باید تنفس‌پذیری را برای پوست تأمین کند

ویژگی دیگر سوتین مناسب برای تابستان، سوتین‌های تابستانی هستند که تنفس‌پذیری برای پوست را دارا می‌باشند. پوست بدن انسان، همیشه احتیاج به تنفس دارد و این نیاز در روز‌های تابستانی بیشتر خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل انتخاب سوتینی که باعث ایجاد تنفس و خنکی در پوست شود اهمیت بسیاری دارد. برای انجام این کار سوتین را جلوی نور بگیرید. مقدار نوری که از آن رد می‌شود میزان تنفس‌پذیری آن سوتین را نشان می‌دهد.

سوتین تابستانی باید سبک و نرم باشد

سوتین مناسب برای تابستان باید سبک و نرم باشد. در انتخاب سوتین تابستانی، باید دقت داشته باشید که جنس این لباس زیر، بسیار نرم و لطیف و سبک باشد تا با پوشیدن آن احساس خنکی و راحتی بیشتری کنید.

رنگ سوتین تابستانی مهم است

بهتر است زمانی که سوتین مناسب برای تابستان راانتخاب می‌کنید به دنبال رنگ روشن باشید و از رنگ‌های تیره مانند مشکی یا سورمه‌ای در فصل تابستان اجتناب کنید.

انواع جنس سوتین مناسب برای تابستان

سوتین‌های تابستانی از جنس و پارچه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که با بررسی هر یک از آن‌ها با توجه به موقعیتی که قرار است بپوشید، می‌توانید سوتین مناسب خود را انتخاب کنید.

سوتین تابستانی از جنس پنبه

یک نوع جنس سوتین مناسب برای تابستان، پنبه است. اولین گزینه برای تمام لباس‌های زیر، به ویژه سوتین و سوتین شیردهی، پنبه است. پنبه دارای الیاف طبیعی است که خاصیت جذب بالای تعریق، ایجاد تنفس طبیعی برای پوست، ضدحساسیت و همچنین دارای ویژگی‌های سبکی، نرمی و راحتی می‌باشد. در کنار این ویژگی‌ها باید توجه داشته باشید که سوتین تابستانی پنبه شما، بهتر است به صورت دستی شسته شود و آن را داخل ماشین لباس شویی نیندازید.

سوتین تابستانی نخی

یکی از انواع سوتین مناسب برای تابستان، سوتین نخی است. این سوتین از درصد بالایی الیاف طبیعی مثل کتان تشکیل شده است که گاهی برای داشتن دوام بیشتر، خاصیت کشسانی و تنوع رنگ بالاتر، با بعضی مواد مصنوعی ترکیب می‌شود. این نوع سوتین‌ها به خاطر خاصیت عرق‌گیری و نرمی الیاف طبیعی، با دوام بالا باعث شده است طرفدار زیادی داشته باشد. همچنین این سوتین‌ها را می‌توان به راحتی در ماشین لباس‌شویی شست، بدون اینکه آسیبی ببینند. سوتین تابستانی نخی به دلیل اینکه میزان تعرق را کاهش می‌دهد و امکان تنفس را فراهم می‌کند، انتخاب مناسبی در فصل تابستان است.

سوتین تابستانی ابریشمی

سوتین‌های ابریشمی یکی دیگر از انواع سوتین مناسب برای تابستان هستند. پارچه‌های ابریشمی در تهیه سوتین خنک تابستانی، استفاده می‌شود. پارچه‌های ابریشمی با خاصیت تنفس‌پذیری بالا برای پوست و همچنین وزن سبک، زیبایی، داشتن الیاف طبیعی و خشک شدن بسیار سریع، انتخاب مناسبی در گرمای تابستان می‌باشد.

برای مطالعه مقاله “آشنایی با انواع نیم تنه” کلیک کنید.

سوتین تابستانی ریون

یک نوع دیگر از جنس سوتین مناسب برای تابستان، سوتین‌های تابستانی ریون هستند. این نوع سوتین‌ها از نوعی پارچه تشکیل شده‌اند که گیاهی هستند و جنس آن‌ها از ریون و ویسکوز است. تولید‌کنندگان سوتین‌های تابستانی با ترکیب کردن پارچه ریون با پارچه‌های دیگر، مدل‌های زیبایی از سوتین‌های شیک را تولید و عرضه می‌کنند. سوتین ریون، بسیار نرم و لطیف است و هوا به راحتی از آن عبور می‌کند و سریع خشک می‌شود. این سوتین‌ها نسبت به سوتین ابریشمی دارای قیمت مناسب‌تر و پایین‌تری هستند.

سوتین تابستانی نایلون و پلی استر

سوتین‌های نایلون و پلی‌استر یکی دیگر از انواع سوتین مناسب برای تابستان هستند. سوتین‌های تهیه شده از این مواد مصنوعی، دارای تنوع رنگی بالا، دوام زیاد و ثبات رنگ هستند. از معایب این سوتین‌ها نسبت به سوتین‌های نخی این است که لطافت و نرمی کمتری برای پوست ایجاد می‌کنند و همچنین تنفس‌پذیری کمتری را با توجه به این نوع پارچه ایجاد می‌کنند.

چه کسانی سوتین پنبه بپوشند؟

کسانی که حساسی پوستی دارند و پوست آن‌ها تحمل الیاف مصنوعی را ندارد یا اصرار به استفاده از مواد طبیعی دارند و هچنین خانم‌هایی که علاقه‌مند به یوگا هستند می‌توانند از این جنس سوتین استفاده کنند. در دوران شیردهی نیز، سوتین شیردهی نخِ پنبه عالی است.

چه کسانی سوتین پنبه نپوشند؟

کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند و زنانی که مشغول ورزش‌های پرتحرک هستند، به این دلیل که نیاز به حمایت و قدرت نگه‌دارندگی بیشتری از سوتین خود دارند، توصیه می‌شود که سوتین پنبه نپوشند. همچنین زنانی که در محیط گرم و مرطوب وقت خود را سپری می‌کنند اگر سوتین پنبه به تن کنند، عرق آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد تا خشک شود.

کدام جنس از سوتین تابستانی را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید با توجه به شناختی که از هر کدام از محصولات پیدا کرده‌اید، با در نظر گرفتن شرایط و تمایلات خود، سوتین تابستانی مناسب خودتان را انتخاب کنید. سوتین‌های نخی بیشترین طرفدار را در بین سوتین‌های تابستانی دارند و گاهی در ترکیب با تور و گیپور، امکان تنفس‌پذیری برای پوست را بالاتر می‌برند.

ویژگی‌های سوتین نخی راحت

پزشکان بهترین نوع سوتین را سوتین نخی می‌دانند. به این دلیل که بافت جنس پارچه از بافت ارگانیک و خاصی است که باعث می‌شود هوا به راحتی جریان پیدا کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی مثل اگزما و سرطان سینه را کاهش می‌دهد. پارچه استفاده شده در این نوع سوتین بسیار لطیف است و خاصیت جذب سریع عرق را دارد. این امتیاز ضدتعریق بودن سوتین نخی نیز باعث می‌شود مانع از بیماری‌های پوستی شود.

نحوه شست و شوی سوتین نخی

برای شست و شوی سوتین نخی بهتر است از ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید و آن را با دست بشورید. همچنین برای شستن این نوع سوتین از آب سرد یا ولرم استفاده کنید تا کش‌های آن خراب نشود و عمر سوتین شما کاهش نیابد.

نکات مهمی که هنگام خرید سوتین تابستانی باید به آن توجه کنید

  • اگر از سایز خود مطمئن نیستید، سوتین تابستانی با خاصیت کشسانی را انتخاب کنید.
  • از سایت‌هایی که اطلاعات دقیق در اختیار شما قرار می‌دهند، خرید کنید.
  • اگر می‌خواهید اینترنتی سفارش دهید، توجه داشته باشید که از فروشگاه‌های معتبر که سوتین‌های مناسب و باکیفیتی دارند، خرید کنید تا خرید خوبی داشته باشید و از آن راضی باشید.
  • همیشه هنگام خرید سوتین، جنسی را انتخاب کنید که در بزرگ‌ترین قلاب اندازه شما باشد، زیرا با گذر زمان جا باز می‌کند و بزرگتر می‌شود.
  • بهتر است از سوتین‌های سوزنی و توری غافل نشوید.

سخن آخر

در این مقاله انواع سوتین مناسب برای تابستان را بررسی کردیم. همچنین خصوصیات، رنگ مناسب و جنس آن‌ها را نیز معرفی کردیم. پس از این می‌توانید بهترین مدل‌های سوتین را که مناسب فصل گرما و تابستان باشد در طرح و رنگ و جنس‌های مختلف آن‌ها انتخاب کنید. برای خرید جدیدترین مدل‌های سوتین به سایت نوین ساکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *