لباس زیر

سوتین طبی چیست؟

سوتین طبی

سوتین‌ها در انواع مدل‌های گوناگون تولید می‌شوند و دارای رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی هستند. یک نوع از سوتین‌ها، سوتین طبی است که در قسمت کاپ آن، برای افزایش سایز سینه‌ها و فرم دهی به آن‌ها، یک و یا دو جیب طراحی شده است. همچنین، این نوع سوتین‌ها به شکل تمام کاپ هستند. به گفته پزشکان و متخصصین، سوتین طبی برای کسانی مناسب است که سینه‌هایشان را توسط عمل جراحی مانند سرطان و یا هر بیماری دیگری، برداشته شده است.

طراحی سوتین‌های طبی

به دلیل طراحی خاص این نوع سوتین‌ها، پوشیدنشان نسبت به سوتین‌های معمولی بسیار ساده تر و راحت تر است. بندهای این نوع سوتین‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که باعث حساسیت پوستی نمی‌شوند. علاوه بر این، این نوع سوتین‌ها اغلب مناسب افرادی است که تازه عمل کرده‌اند و به همین خاطر، بدون فنر طراحی شده‌اند که هیچ گونه آسیب و صدمه‌ای برای جای زخم‌ها، وارد نمی شود.

سوتین طبی نوین ساکس

 

انواع سوتین‌های طبی

سوتین‌های طبی هم مانند سوتین‌های معمولی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در این قسمت از مقاله به بررسی و معرفی چند نمونه از انواع سوتین طبی می‌پردازیم:

1- سوتین طبی ورزشی جلو باز

سوتین ورزشی بدون فنر یک نوع سوتین طبی است که در قسمت جلوی آن زیپی طراحی شده است. این نوع سوتین از دو لایه کاپ برخوردار است که لایه رویی آن از جنس تور، استرج و نخ پنبه تهیه شده است و قسمت جلویی سوتین توسط یک جفت قلاب و زیپ قابل باز و بسته شدن است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این نوع سوتین، بندهای پهن سرشانه آن است که توسط سه ردیف قزن دو رج دوخته شده است و این امکان را به شما می‌دهد که بندهای سرشانه را بتوانید تنظیم کنید.

همچنین قسمت پشتی این مدل سوتین به گونه‌ای طراحی شده که از تحمیل و فشار وزن سینه‌ها به گردن و شانه‌ها جلوگیری می‌کند و در زمان فعالیت‌های روزانه و در هنگام ورزش کردن، کمتر احساس خستگی خواهید کرد. کاپ‌های سوتین دارای جک‌های نخی هستند که امکان قرار دادن پروتز را هم به شما می‌دهند.

این نوع سوتین طبی علاوه بر اینکه  برای ورزش استفاده می‌شود، هنگام بارداری، دوران شیردهی و یا بعد از جراحی‌های سینه همچون، جراحی ماموپلاستی، بزرگ کردن و یا کوچک کردن سینه، باز سازی پستان یا جراحی ماستوپکسی استفاده می‌شود. سوتین‌های ورزشی جلو باز، توسط کلینیک‌های زیبایی تأیید شده‌اند و از کیفیت و جنس خوبی برخوردار هستند.

2- سوتین طبی آستین دار فاجات

این نوع سوتین طبی فاجات (fajate) ساخت کشور کلمبیا است. این نوع سوتین‌ها و یا گن‌ها بسته به نوع عمل انجام شده و یا ارگان مورد نظر انتخاب می‌شوند. شما با استفاده از این نوع گن‌ها، علاوه بر یک پوشش، با توجه به جنس و مواد به کار رفته در این سوتین طبی، پوست خود را نیز تغذیه می‌کنید. این خاصیت درمانی و کمک رسانی به پوستتان اگر بارها هم آن را بشویید، باقی می‌ماند. این مدل از سوتین، برای بعد از عمل‌های جراحی نظیر، عمل لیپوماتیک، لیپوساکشن و…در ناحیه بازو و سینه است.

این سوتین، فرم دهی فوق‌العاده‌ای را به سینه و بازو می‌دهد و باعث می‌شود تا بدنتان فرم خوبی پیدا کند. به صورتی که کنترل کامل پوشش سینه و فشرده سازی خوبی را در ناحیه بازو انجام می‌دهد. سوتین طبی فاجات، موجب بهبودی بعد از عمل می‌شود و چسبندگی پوست به عضله را با استفاده مداوم و جلوگیری از شل شدن بهبود می‌بخشد. همچنین این سوتین، فقط برای عمل‌های جراحی استفاده نمی‌شود، بلکه برای لاغری، استفاده روزانه، دوران زایمان و دوران شیردهی نیز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- سوتین طبی ایزولا

سوتین ایزولا یکی دیگر از انواع سوتین‌های طبی است. این نوع سوتین، از الیاف آنتی باکتریال با قابلیت تنفس ناتورکس، بافته شده است که عمل تنفس پذیری و تعریق را راحت می‌کند. این نوع سوتین طبی، دارای سه ردیف نوار غزن در قسمت جلو و همچنین بند پهنی با سه ردیف از غزن بر روی کتف است که قابلیت تغییر سایز را دارند.

متریال اصلی پارچه سوتین طبی ایزولا، از  الیاف تچشین فشرده است که از مقاومت بالایی برخوردار هستند و با شست شوی مداوم هم کشش خود را حفظ می‌کنند. این نوع گن‌ها و یا سوتین‌های طبی، مناسب استفاده برای کسانی است که جراحی ماموپلاستی، ماستکتومی، ماستوپکسی و جراحی زیبایی پروتز سینه و لیفت سینه را انجام داده‌اند. همچنین این نوع گن‌ها فاقد لاتکس هستند و با بارها شست و شو، خاصیت کششی خود را از دست نمی‌دهند.

خرید سوتین طبی

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی چیست؟

بسیاری از بانوان در فکر پیدا کردن سوتینی مناسب برای بعد از عمل زیبایی سینه و یا عمل ماموپلاستی هستند. بعد از بزرگ شدن سینه‌ها، مدل‌های مختلفی از سوتین‌های طبی وجود دارند که انتخاب کردن نوع آن‌ها مسئله مهمی است که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که با مرحله بهبودی بعد از عملتان مطابقت داشته باشد.

در زمینه مراقبت‌های بعد از عمل پروتز، باید این را در نظر داشته باشید که سینه‌های شما از قبل وزن بیشتری دارند؛ بنابراین باید سوتینی را پیدا کنید که سینه‌های شما روی سطح آن قرار بگیرد تا دچار مسائلی مانند پارگی پروتز سینه نشوید. پزشکان و متخصصان به شما کمک می‌کنند تا بهترین سوتین را پیدا کنید که هم باعث زیبایی شود و هم از ریزش کاشت سینه جلوگیری کند.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی سینه یا عمل ماموپلاستی به دوام و زیبایی سینه‌هایتان کمک می‌کند. سوتین‌های طبی از بهترین نوع سوتین‌ها بعد از عمل پروتز و زیبایی است. این سوتین‌های طبی بعد از جراحی سینه می‌توانند پانسمان زخم را در جای خود نگه دارند، از بافت سینه محافظت کنند، حرکت کاهش را محدود کنند، به کاهش تورم کمک کنند و در نهایت بهبودی را ایجاد می‌کنند.

خرید سوتین زنانه

سوتین‌های طبی به این دلیل که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا در زمان استفاده عوارضی را نداشته باشند، باید به سراغ فروشگاه‌هایی معتبری بروید که اطمینان داشته باشید، محصولات با کیفیتی را در اختیارتان می‌گذارند. برای خرید اینترنتی سوتین‌های زنانه و انواع سوتین‌های طبی و لباس‌های زیر می‌توانید فروشگاه اینترنتی نوین ساکس را انتخاب کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی و معرفی انواع سوتین‌های مختلف پرداختیم. سوتین‌های طبی بالاترین پوشش دهی و محافظت را نسبت به سایر سوتین‌ها دارند و همان ‌طور که گفتیم، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و می‌توانید با مشورت پزشکتان، یکی از انواع مختلف آن را با توجه به نوع عملی که داشتید، انتخاب کنید.

 

 

11 نکته برای خرید سوتین مناسب

مزایای استفاده از سوتین مناسب

خرید ست شورت و سوتین زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *