نیم تنه

راهنمای خرید نیم تنه ورزشی؛ نکاتی که قبل از خرید نیم تنه باید بدانید

نیم تنه ورزشی زنانه از جمله مهم‌ترین لباس‌های بانوان در هنگام ورزش و تحرکات شدید فیزیکی است. تنها کافی است به جای لباس زیر زنانه از آن استفاده کرده و با انتخاب یک نیمه تنه ورزشی متناسب با ابعاد فیزیکی خود با راحتی بیشتری به امور ورزشی و فیزیکی بپردازید. خرید نیم تنه زنانه مناسب با توجه به مدل‌های مختلفی که امروزه در بازار وجود دارد، کمی سخت و پیچیده شده است. به همین خاطر قصد داریم در ادامه راهنمای خرید نیم تنه ورزشی را به شما ارائه نماییم. با ما همراه باشید.

 

خرید نیم تنه ورزشی از وب سایت نوین ساکس

خرید نیم تنه ورزشی متناسب با ورزش

نیم تنه‌های ورزشی برای سه سطح از فعالیت طراحی می‌شوند: ورزش‌های سنگین و پرجنب و جوش، تمرینات متوسط و ورزش‌های سبک و غیر حرفه‌ای. هرچقدر ورزشی که انجام می‌دهید سنگین‌تر و پر جنب و جوش‌تر باشد، تکان خورد سینه‌ها هم بیشتر خواهد بود. پس بهتر است نیم تنه‌ای انتخاب کنید که محکم‌تر سینه‌ها را نگه دارد. اما اگر ورزش‌های سبک مثل پیاده روی و یوگا انجام می‌دهید، نیازی به نیم تنه‌های سفت و محکم ندارید.
کسانی که سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است در ورزش‌های سبک هم از نیم تنه‌ها محکم استفاده کنند تا حرکت بالاتنه در حین فعالیت اذیت‌شان نکند.

توجه به جنس پارچه در خرید نیم تنه ورزشی

یک نیم تنه اسپرت خوب باید دارای خاصیت ضد آب و رطوبت باشد. اگر پارچه نیم تنه از نخ خالص باشد با عرق کردن بدن خیس می‌شود و خشک شدن آن هم زمان خواهد برد. اما اگر در ترکیبات مواد سازنده پارچه آن از پلی استر استفاده شده باشد، از خیس شدن و چسبیدن لباس به بدن در حین ورزش و فعالیت جلوگیری می‌کند.
بعضی پارچه‌ها از ترکیب مواد مصنوعی و طبیعی مانند نخ و پلاستیک تولید شده‌اند که مورد مناسبی برای دوخت نیم تنه ورزشی هستند. همچنین وجود درز‌های کوچک در نیم تنه باعث تبادل هوا می‌شود و به کاهش جذب عرق توسط آن کمک می‌کند.

اندازه مناسب نیم تنه ورزشی

دقت به سایز و اندازه مناسب در هنگام خرید نیم تنه ورزشی بسیار اهیمت دارد. اگر نیم تنه ورزشی نسبت به سایز بدن شما بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حد معمول باشد، باعث اذیت شما می‌شود و نمی‌توانید به خوبی ورزش کنید. البته سایز نیم تنه ورزشی اغلب کمی بزرگ‌تر از سوتینی است که به صورت روزمره استفاده می‌کنید. در واقع نیم تنه‌ای خوب است که بتوانید به راحتی دو انگشت خود را زیر آن حرکت دهید. چنانچه اندازه بند از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد، قطعاً انتخاب خوبی برای خرید نیست.

توجه به نوع کاپ‌ها در خرید نیم تنه ورزشی

اگر اگر قصد انجام ورزش سبک یا متوسط را دارید و در حین فعالیت تکاپوی زیادی نخواهید داشت، شما می‌توانید از نیم تنه‌های بدون کاپ و یا یک تکه استفاده کنید. اما اگر ورزشی که انجام می‌دهید دارای جنب و جوش بسیار است، بهتر است برای کنترل حرکت‌های پی در پی سینه‌ها، از نیم تنه‌های کاپ دار استفاده نمایید. با انتخاب و خرید نیم تنه ورزشی مناسب با راحتی بیشتری می‌توانید به برنامه‌های مختلف تمرینی خود رسیدگی کنید.

توجه به نوع بند‌ها در خرید نیم تنه ورزشی

بند‌های نیم تنه‌های ورزشی دارای سه مدل هستند. یکی از مدل‌ها ضربدری است که این مدل نیم تنه برای ورزش‌های سبک تا متوسط مناسب می‌باشد. زیرا بند‌های ضربدری بیشتر کاربرد زیبایی دارند و امکان نگه داشتن محکم سینه‌ها را نخواهند داشت.

 

نوع دیگر بند‌های نیم تنه‌ ورزشی زنانه مانند حرف Y هستند که در پشت گردن ورزشکار قرار گرفته و بیشتر برای انجام ورزش‌های متوسط تا سنگین مناسب می‌باشند.
نوع سوم بند‌های نیم‌های ورزشی مانند بند‌های سوتین‌های معمولی هستند که دارای دو بند مجزا از یکدیگر هستند. در اصل نیم تنه‌هایی با بند‌ها و بست‌های قابل تنظیم و طراحی‌های قابل انعطاف، اولویت ما در انتخاب و خرید نیم تنه ورزشی زنانه مناسب هستند.

برای مطالعه مقاله “راهنمای خرید جوراب مناسب + چگونه بفهمیم به چه نوع جورابی نیاز داریم؟” کلیک کنید.

سخن آخر

برای انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف بهتر است یک نیم تنه ورزشی را خریداری و امتحان کنید. نیم تنه ورزشی علاوه بر خنک نگه داشتن بدن در حین ورزش، سبب محکم نگه داشتن و منقبض کردن عضلات و در نتیجه انجام درست و دقیق حرکات ورشی خواهد شد. همچنین سرعت شما را در انجام دادن حرکات بالا خواهد برد.
انواع نیم تنه ورزشی و سوتین فانتزی در جنس‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در فروشگاه novinsocks.com ارائه شده است. شما عزیزان می‌توانید طرح مورد علاقه خود را از سایت انتخاب کرده و با خرید نیم تنه ورزشی مناسب از فعالیت های ورزشی خود لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *