لباس زیر

سوتین مناسب دوران شیردهی

سوتین مناسب دوران شیردهی شبیه سوتین‌های معمولی هستند؛ اما تنها تفاوتی که دارند این است که با کنار زدن کاسه سوتین، یا باز کردن زیپ و یا باز کردن دکمه‌های قفلی این نوع سوتین‌ها، کاپ سوتین کنار می‌رود و به راحتی در زیر پستان‌ها قرار می‌گیرد. برای اینکه سوتین مناسب دوران شیردهی برای شما راحت باشد، باید سایز آن را درست و به اندازه سینه‌هایتان انتخاب کنید. سوتینی که درست بر تن نمی‌نشیند و اندازه سینه‌ها نیست، علاوه بر اینکه احساس ناخوشایندی را در شما ایجاد می‌کند، می‌تواند به مجاری شیردهی فشار وارد کند و انسداد مجاری را موجب می‌شود که در نتیجه باعث تورم پستان‌ها می‌شود.

آیا امکان استفاده از سوتین‌های معمولی به‌جای سوتین شیردهی وجود دارد؟

این روش ممکن است اقتصادی باشد، اما بهتر است در دوران شیردهی خود از سوتین‌های معمولی استفاده نکنید. زیرا سوتین‌های معمولی برای شیردهی طراحی نشده‌اند و وقتی که برای شیر دادن فرزندتان آن را بالا می‌زنید، فشار زیادی به بافت‌های سینه وارد می‌کند. سوتین مناسب دوران شیردهی آن‌هایی هستند که در عین اینکه احساس راحتی به شما می‌دهند و به‌خوبی پستان‌ها در آن قرار می‌گیرند، آن‌قدر تنگ و سفت نیستند که جریان مجراهای شیردهی را مختل کنند.

سوتین مناسب دوران شیردهی باید 99 جنس الیاف آن پنبه یا ترکیب پنبه و هر نوع الیاف مصنوعی کششی ساخته شده باشد. برای آن که انتخاب اندازه مناسب سوتین اهمیت دارد، پیشنهاد ما این است که از فروشگاه‌های مخصوص یا بوتیک‌هایی خرید کنید که در این زمینه تخصص داشته باشند.

انواع سوتین مناسب دوران شیردهی

سوتین‌های مناسب برای دوران شیردهی، مانند سوتین‌های معمولی انواع مختلف و متنوعی دارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این سوتین‌های شیردهی می‌پردازیم:

1-سوتین شیردهی مخصوص خواب

بسیاری از تولیدکنندگان، سوتین‌هایی را تولید می‌کنند که برای خوابیدن یا درازکشیدن مادر مناسب باشد.

2- سوتین شیردهی فنری

بعضی از بانوان برای باز و بسته‌شدن سریع کاسه‌های سوتین که چفت دکمه‌ای دارند، سوتین‌های فنری را انتخاب می‌کنند.

3- سوتین‌های رکابی

این نوع سوتین‌ها در محیط‌ها و مکان‌های عمومی برای شما راحت‌تر است.

4- سوتین شیردهی ورزشی

سوتین‌های ورزشی معمولاً بدون فنر است و از جنس نایلون ساخته می‌شوند.

5- سوتین‌های فشار نده

این نوع سوتین‌ها می‌توانند جایگزین سوتین‌های دوران شیردهی شوند. این مدل از سوتین‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون استفاده از دست، از هر فشارند الکتریکی شیردوشی که دارید، استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله “با انواع شورت زنانه آشنا شوید؛ 10 نوع مختلف شورت زنانه” کلیک کنید.

6- سوتین شیردهی با کاسه‌های نرم

این نوع سوتین‌های سنتی، بدون درز و دوخت ساخته شده‌اند و کاسه‌های نرمی دارند که می‌توانید به‌ راحتی کاسه‌های سوتین را از قلابی که روی بندهای شانه‌ای قرار دارد باز کنید.

سوتین مخصوص شیردهی از لحاظ نوع دوخت و جنس چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای خرید سوتین مناسب دوران شیردهی باید خصوصیات و ویژگی‌هایی را در انتخاب سوتین در نظر بگیرید، تا دچار مشکل نشوید. از جمله:

1-جنس سوتین

بهتر است برای جلوگیری از حساسیت در دوران شیردهی، از سوتین‌های نخی و یا نخ پنبه استفاده کنید. روی اتیکت بیشتر سوتین‌ها نوع الیافی که در سوتین به کار رفته شده، مشخص شده است.

2- تودوزی مناسب

تودوزی سوتین مناسب دوران شیردهی باید از جنس پارچه نخی باشد. به این دلیل که با سینه در تماس مستقیم است.

3- قزن‌های سوتین دوران شیردهی

بیشتر سوتین های معمولی چند ردیف دوتایی از قزن را دارا هستند. اما با توجه به سنگین شدن سینه ها در دوران شیردهی، بهتر است از سوتین هایی استفاده کنید که دارای ردیف های سه تایی قزن می باشند.

4- بند سوتین در دوران شیردهی

برای اینکه سینه‌هایتان حمایت شوند، بهتر است بندهای سوتین پهن باشند. پیشنهاد می‌کنیم سوتینی انتخاب کنید که بندهای آن حدود 5/2 سانتی‌متر پهنا داشته باشند.

یک سوتین شیردهی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قابلیت نگهداری

اگر برایتان اهمیت دارد که پس از دوران بارداری و شیردهی اندام و ظاهرتان را حفظ کنید، باید سوتین‌هایی را انتخاب کنید که محکم باشند و قابلیت نگهداری سینه‌های شما را به خوبی داشته باشند.

چگونه بسته شدن قفل‌ها

چگونگی بستن قفل‌های سوتین مناسب دوران شیردهی اهمیت فراوانی دارد. چفت‌های فشاری برای باز و بسته شدن با یک دست، به نسبت چفت‌های دکمه‌ای و گیره‌ای مناسب تر هستند.

قابیلت تنظیم شوندگی

در روزهای پایانی دوران بارداری و هفته‌های اول شیردهی، این امکان هست که سینه‌هایتان بسیار بزرگ شود و بعد از مدت کوتاهی به حالت قبلی خود باز گردند. برای این موضوع بهتر است سوتینی را انتخاب کنید که بندهای تنظیم شوندگی دارند و قفل‌های زیادی روی بند شانه‌ها وجود داشته باشد، تا بتوانید به راحتی تنظیم‌شان کنید.

قابلیت نگهداری مضاعف

اگر سینه‌های بزرگی دارید بهتر است سوتینی را انتخاب کنید که بندهای روی شانه‌ها پهن و نرم پوش باشد و همچنین کاسه‌ها بزرگتری داشته باشد. اما پیش از خرید این نوع سوتین حتماً امتحانش کنید تا اطمینان پیدا کنید که با پوشیدنشان احساس راحتی دارید.

برای مطالعه مقاله “11 نکته برای خرید سوتین مناسب” کلیک کنید.

برای خرید سوتین در دوران شیردهی باید به مواردی توجه کنید. از جمله این موارد:

  • سوتین مناسب دوران شیردهی باید محکم باشد و به خوبی از سینه‌ها را حفظ کند. اما نباید بیش از حد معمول سفت باشد. زیرا باعث می‌شود مجراهای شیردهی مختل شوند و پستان‌ها ورم کنند.
  • سوتین مناسب دوران شیردهی باید به شما آزادی عمل دهد. به این شیوه که بتوانید با یک دست آن را باز و بسته کنید.
  • به این دلیل که در دوران شیردهی سایز سینه‌ها تغییر پیدا می‌کنند، بهتر است سوتینی را انتخاب کنید که قزن‌های زیادی داشته باشند و همچنین بندهایشان قابل تنظیم کردن باشند.
  • سوتین دوران شیردهی بهتر است که در ناحیه نوک پستان هیچ درز و دوختی نداشته باشد.
  • برای جلوگیری از ترشح شیر در کاسه‌های سوتین، از پدهای شیردهی استفاده کنید.
  • باید کاپ سوتین دوران شیردهی حالت کشی داشته باشد تا در اثر تغییر سایز پستان‌ها مشکلی برای شیردهی وجود نداشته باشد.
  • سوتین مخصوص دوران شیردهی را متناسب با سایز پستان‌هایتان انتخاب کنید. به این دلیل که سینه‌ها باید کاملاً در کاسه‌های سوتین به خوبی قرار بگیرند و روی کاپ یا کاسه سوتین هیچ برآمدگی وجود نداشته باشد. قسمت میانی سوتین نیز باید صاف باشد.
  • حداقل دو سوتین مخصوص شیردهی برای راحتی داشته باشید.

سخن پایانی

ما در این مقاله انواع سوتین مناسب دوران شیردهی را بررسی کردیم. همان‌طور که گفتیم این نوع سوتین‌ها مانند سوتین‌های معمولی انواع گوناگونی دارند که با توجه به نوع و سایز سینه‌هایتان می‌توانید سوتین مناسب خود را انتخاب کنید تا دوران شیردهی راحتی را داشته باشید. اگر قصد خرید آنلاین لباس زیر زنانه را دارید، به شما توصیه می‌کنیم خرید از فروشگاه اینترنتی نوین ساکس را تجربه کنید. با یکبار خرید از نوین ساکس به مشتری دائم آن تبدیل خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *