دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید جوراب + معرفی انواع جوراب

شما زمانی متوجه لزوم دقت به جزئیات لباس‌ها شدید که با یک خرید سرسری و جنس نامرغوب آنقدر اذیت شدید که نتوانستید از خریدتان استفاده کنید. خرید جوراب یکی از مواردی است که در هنگام خرید، کمترین زمان را صرف آن می‌کنیم. گاهی اوقات نوعی از جوراب را تهیه می‌کنیم که تمام طول روز تنمان را می‌خورد یا باعث بیشتر عرق کردنمان می‌شود. اینجا است که با خود فکر می‌کنیم نیاز به یک راهنمای خرید جوراب داریم تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از خریدمان بگیریم. اهمیت این موضوع برای افرادی که روزانه مدت زیادی جوراب به پا می‌کنند و برای ورزشکارانی که باید بیش‌تر از سایرین به سلامت پا و کیفیت کفش و جورابشان اهمیت بدهند، بیشتر از سایرین حس می‌شود.

علت استفاده از جوراب

استفاده از جوراب مانند سایر لباس‌ها سابقه‌ای طولانی دارد. به دلایل زیبایی شناختی استفاده از جوراب به پاهای شما جلوه خاصی بخشیده و عیوب آن را می‌پوشاند. از جهتی دیگر استفاده از جوراب برای گرم نگه داشتن پاها و پوشیدن راحت‌تر کفش است. اما مهم‌ترین دلیل استفاده از جوراب به دلایل پزشکی است. پوشیدن جوراب باعث می‌شود تا در هنگام راه رفتن کف و مچ پا در اصطکاک با کفش دچار سائیدگی نشود. شاید به نظر نیاید، اما جوراب تا حدی فشارهای وارده به پا در هنگام راه رفتن و ورزش کردن را کم می‌کند. با توجه به اهمیت استفاده از جوراب، داشتن راهنمای خرید جوراب اهمیت ویژه‌ای دارد.

راهنمای خرید جوراب

راهنمای خرید جوراب؛ جنس مناسب جوراب را پیدا کنید

جوراب از پرمصرف‌ترین پوشینه‌های مورد استفاده افراد است و به همین نسبت نیز به دفعات زیادی شسته می‌شوند. از سوی دیگر جوراب مدت زمان زیادی در محیط بسته درون کفش، در معرض رطوبت قرار می‌گیرد. با توجه به همه این موارد ذکر شده، اهمیت استفاده از جنس مرغوب جوراب برای ما روشن می‌شود. به بیان دیگر زمانی که جوراب بی‌کیفیت خریداری کنیم، خیلی سریع کیفیت خود را از دست داده و پاره می‌شود و شما خیلی زودتر از زمان مورد انتظار نیاز دارید تا مجددا اقدام به خرید جوراب کنید.

جوراب‌ها در جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. این در حالی است که اگر شما از جورابی با جنسی به جز نخ پنبه استفاده کنید میزان تعریق در پاهای شما بیش‌تر می‌شود. این افزایش تعریق به مرور زمان باعث می‌شود که انگشتان پای شما پوسته پوسته شده و با ادامه این روند رشد باکتری‌های بیماری‌زا در بین انگشتان پای شما  را تسریع می‌کند. این مسئله باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند بوی بد پا، اگزما و یا خارش می‌شود.

ویژگی‌های جوراب مناسب

جوراب مناسب برای هر شخص متناسب با میزان فعالیتی که دارد، ویژگی‌های بدنی و … متفاوت است. اما به صورت کلی مواردی وجود دارد که در راهنمای خرید جوراب به عنوان نکات کلیدی بیان شده است.

برای خواندن مقاله “لباس زیر مناسب برای بارداری” کلیک کنید.

1- داشتن دوخت مناسب

قسمت جلویی جوراب که روی انگشتان پا قرار می‌گیرد دوختی دارد که اگر با ظرافت و اندازه مناسب دوخته نشده باشد، پای شما را اذیت می‌کند. پس لازم است در هنگام خرید جوراب به آن توجه شود.

2- متناسب با فصل باشد

جوراب‌های پشمی و پنبه‌ای ضخیم گزینه مناسب‌تری برای فصول سرد سال هستند و بهتر است جوراب‌های نازک و نخی را برای فصل‌های گرم سال انتخاب کنید.

 

3- متناسب با موقعیت باشد

جوراب نیز مانند سایر پوشینه‌ها باید متناسب با مکانی که قرار است از آن استفاده کنیم متناسب انتخاب شود. اگر قصد دارید برای باشگاه رفتن جوراب انتخاب کنید، بهتر است از جوراب‌های ضخیم و ساقه بلند و اگر می‌خواهید برای استایل‌های رسمی‌تان جوراب انتخاب کنید، جوراب‌های کوتاه‌تر و نازک‌تر انتخاب کنید.

4- راهنمای خرید جوراب؛ به کشسانی جوراب توجه کنید

جوراب راحت و مناسب جورابی است که الیاف آن به اندازه کافی محکم و منسجم و به همان اندازه منعطف و نرم باشد تا پا راحت داخل آن قرار بگیرد.

5- به متریال مورد استفاده برای تولید جوراب توجه کنید

هیچ ارزانی‌ بی‌دلیل نیست. اگر یک مدل جوراب را در دو قیمت با تفاوت زیاد در بازار پیدا کردید، به این نکته توجه کنید که ممکن است در رنگ‌آمیزی جوراب ارزان از مواد شیمیایی و نامناسب که مورد تایید وزات بهداشت نیست، استفاده کرده باشند.

انواع مدل‌های جوراب

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در راهنمای خرید جوراب باید به آن پرداخته شود بررسی انواع مدل‌های آن است. در ادامه قصد داریم به بررسی این مدل‌ها بپردازیم پس با ما هراه باشید.

1- راهنمای خرید جوراب؛ جوراب بالای زانو

این مدل جوراب که در بین دخترها طرفداران زیادی دارند، معمولا با دامن‌های کوتاه پوشیده می‌شوند. مدل‌های مردانه این جوراب‌ها را معمولا فوتبالیست‌ها استفاده می‌کنند تا در صورت زمین خوردن آسیب کمتری به زانوی آن‌ها وارد شود.

2- جوراب‌ بالای ران

جوراب بالای ران که باز هم در بین دختر خانم‌ها طرفداران زیادی دارد، معمولا با لباس‌های بسیار کوتاه مجلسی ست می‌شوند.

 

3- جوراب‌های سه ربع

این جوراب‌ها که به جوراب زیر زانو نیز معروف هستند، در فصول سرد سال و زیر پوتین در بین خانم‌ها و آقایان طرفدار پیدا می‌کند.

4- جوراب یک ربع

جوراب یک ربع پرطرفدارترین مدل‌ها در بین خانم‌ها و آقایان است و بیشتر برای کفش‌های اسپرت و اسکینر استفاده می‌شود.

5- راهنمای خرید جوراب؛ جوراب‌های ساقه کوتاه

این جوراب‌ها مناسب‌تر برای کفش‌های برند ونس و آل‌استار است، تا ساقه جوراب از کفش بیرون نزند. این جوراب‌ها از پنجه تا قوزک بالا می‌پوشانند و در دسته جوراب‌ ساقدار جا دارند.

6- جوراب کالج

جوراب‌ کالج که مدت کوتاهی است به بازار آمده و در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است، از پنجه تا مچ پا ادامه دارند و برای کفش‌های رسمی کالج مناسب هستند.

7- جوراب سرپنجه‌ای

این مدل یکی از عجیب‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که تنها پنجه پا را می‌پوشاند و از طریق یک کش به پشت پا وصل می‌شود. به گفته تولیدکنندگان این مدل جوراب‌ها برای کفش‌های مجلسی جلوبسته طراحی شده‌اند.

8- جوراب شلواری

این مدل جوراب‌ها مانند شلوار بوده و تمامی قسمت‌های پا، فاق و شکم را می‌پوشاند که در مدل‌ها و ضخامت‌های متفاوت در بازار موجود هستند.

سخن آخر

اگر قرار است که در یک مراسم رسمی شرکت کنید، قطعا ظاهر برای شما اولویت بیشتری دارد و باید با استایل شخصیتی شما هماهنگ باشد. طبق اصول راهنمای خرید جوراب شما نباید هرگز اهمیت پوشیدن یک جوراب مناسب را فراموش کنید؛ مخصوصا اگر قرار است در یک محیط حرفه‌ای حضور داشته باشید. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس از بهترین مراکز برای خرید انوع مدل‌های مختلف جوراب در طرح، رنگ و جنس‌های گوناگون است که در تهیه جوراب‌ها از بهترین متریال استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *