لباس زیر

نحوه اندازه گیری سایز سوتین

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید سوتین یا لباس زیر زنانه که خانم‌ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند، نحوه اندازه‌ گیری سایز سوتین به طور دقیق است. سینه‌ها نباید در داخل کاپ سوتین خیلی آزاد و رها باشند و یا اینکه تحت فشار قرار گیرند. سوتین‌های تنگ سینه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند و این فشار امکان دارد به بافت سینه و سیستم لنفاوی آسیب برساند. همچنین سوتین‌های شل و گشاد هم در دراز مدت سبب شل شدن و افتادگی سینه‌ها و بد فرم شدن آن‌ها می‌شوند. در ادامه نحوه اندازه‌ گیری سایز سوتین با به دست آوردن سایز دو بخش زیر سینه و دور سینه را بررسی می‌کنیم.

به دست آوردن اندازه زیر سینه یا باند سینه (Band Size)

برای به دست آوردن اندازه باند سینه ابتدا یک سوتین معمولی به تن کنید. سوتینی که به تن دارید، نباید بیش از حد سفت یا شل شده باشد. علاوه بر این دقت کنید، منظور از سوتین معمولی، سوتینی است که فاقد اسنفج و جک باشد و از پوشیدن سوتین فانتزی خودداری کنید. همچنین این کار را می‌توانید بدون پوشیدن سوتین هم انجام دهید.

مقابل آینه صاف بایستید، طوری که بدن شما خم نشده و سینه‌ها نیز در حالت طبیعی خود قرار داشته باشند. به کمک متر، درست از جایی که پایین‌ترین بخش سوتین قرار می‌گیرد، اندازه بگیرید. در این نحوه اندازه‌ گیری سایز سوتین توجه کنید که بدن شما در حالت طبیعی قرار داشته باشد. همچنین تغییرات هورمونی در سینه شما در پایین‌ترین حد ممکن باشد و اگر بدن شما نفخ دارد، فعلاً اندازه گیری نکنید.

هنگام اندازه گیری لازم است دست‌های شما کاملاً صاف و افتاده باشند. بنابراین، بهتر است برای اندازه گیری دقیق از یک نفر برای این کار کمک بگیرید.

متر را دقیقاً به موازات زمین از پشت خود قرار داده و اندازه را از جلوی بدن خود مشاهده کنید. دقت داشته باشید که متر نباید پیچ خورده باشد یا اینکه از پشت در بخش پایین‌تر یا بالاتری از بخش جلوی شدن شما قرار گرفته باشد. متر باید دقیقاً از پشت و جلو در موازات هم قرار گیرد.

حال اندازه‌ای که به دست آورده‌اید را یادداشت کنید. دقت کنید که استاندارد جهانی برای اندازه گیری سایز سوتین بر حسب اینچ است. پس سعی کنید اندازه گیری‌ها را بر اساس اینچ انجام دهید.

اندازه‌گیری سایز سوتین

نکته: در صورتی که سایز به دست آمده عدد فرد بود سایز شما یک سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر است (یک عدد زوج است). بنابراین بهتر است دوباره اندازه گیری کنید. اگر باز به همان عدد فرد رسیدید، به انتخاب خودتان می‌توانید عدد زوج بزرگ‌تر یا کوچکتر را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر عدد به دست آمده 33 اینچ بود، اندازه استاندارد برای شما 32 یا 34 خواهد بود.

[su_button url=”https://www.instagram.com/novinsocks” background=”#ec324c” size=”4″ radius=”round” icon_color=”#5848fc” desc=”برای مشاهده صفحه اینستاگرام کلیک کنید”]دیدن جدیدترین سوتین ها در اینستاگرام نوین ساکس[/su_button]

اگر متر شما اندازه گیری اینچ را ندارد، می‌توانید بر اساس جدول زیر اندازه باند سوتین خود را بر حسب اینچ به دست آورید.

سایز سوتین باند سینه بر حسب اینچ باند سینه بر حسب سانتی متر
60 28 68 تا 74
65 30 74 تا 79
70 32 79 تا 84
75 34 84 تا 89
80 36 89 تا 94
85 38 94 تا 99
90 40 99 تا 104
95 42 104 تا 109
100 44 109 تا 114
105 46 114 تا 119
110 48 119 تا 124

 

اندازه گیری سایز دور سینه (Bust Size)

سپس نوبت به اندازه گیری بیشترین برآمدگی روی سینه‌ها است. در این حالت بهتر است به منظور اندازه‌گیری دقیق کاپ سوتین، بدنتان را خم کنید طوری که موازی با زمین قرار بگیرید. سوتین خود را در آورید و در همان حالتی که به صورت موازی با زمین خم شدید سعی کنید حالتی را ایجاد کنید که سینه‌های شما در افتاده‌ترین حالت ممکن قرار گیرند.

متر را از پشت خود آورده و در وضعیتی قرار دهید که کاملاً در یک خط قائم بر روی نوک سینه‌ها قرار گیرد. از سفت کردن بیش از اندازه متر که باعث جمع شدن سینه‌ها می‌شود، جلوگیری کنید. سپس عدد به دست آمده را بر اساس اندازه‌ای که از نوک سینه‌ها ایجاد می‌شود، یادداشت کنید.

اگر یکی از سینه‌های شما بزرگ‌تر یا افتاده‌تر از سینه دیگر است، باید اندازه گیری را بر اساس سینه بزرگ‌تر انجام دهید.

نحوه اندازه گیری سایز سوتین بر اساس اندازه دور سینه، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، در زمانی که تغییرات هورمونی یا نفخ دارید اندازه گیری را انجام ندهید. همچنین در این مرحله هنگام اندازه گیری، نفس خود را در سینه حبس نکنید.

برای مطالعه مقاله “راهنمای خرید جوراب مناسب + چگونه بفهمیم به چه نوع جورابی نیاز داریم؟” کلیک کنید.

به دست آوردن اندازه کاپ سینه (Cup Size)

سایز کاپ سوتین در واقع مشخص کننده حجم سینه‌های شما است. لازم است اندازه کاپ سوتین خریداری شده، کاملاً متناسب و فیت شده با حجم سینه‌های شما باشد تا احساس راحتی در آن داشته باشید. به منظور به دست آوردن اندازه کاپ باید اندازه زیر سینه را از اندازه دور سینه کم کنید. سپس بر اساس جدول زیر، اندازه دقیق کاپ مناسب سینه خود را مشاهده کنید.

اندازه کاپ تفاوت اندازه‌ها (اینچ) تفاوت اندازه‌ها (سانتی متر)
AA کمتر از 1 کمتر از 2.5
A 1 2.5
B 2 5
C 3 7.5
D 4 10
E 5 12.5
F 6 15
G 7 17.5
H 8 20

[su_button url=”https://www.instagram.com/novinsocks” background=”#ec324c” size=”4″ radius=”round” icon_color=”#5848fc” desc=”برای مشاهده صفحه اینستاگرام کلیک کنید”]دیدن جدیدترین شورت های لامبادا در اینستاگرام نوین ساکس[/su_button]

سخن آخر

در خرید سوتین علاوه بر زیبایی و کیفیت بالای لباس زیر زنانه، انتخاب سایز دقیق آن حائز اهمیت است. شما چه سینه‌های بزرگ داشته باشید و چه سینه‌های کوچک، مهم است که سوتین متناسب با سایزتان انتخاب کنید. اگر هنگام خرید لباس زیر، سایز اشتباه را انتخاب کنید، می‌تواند در مواردی به بدن شما آسیب برساند. با مطالعه نحوه اندازه گیری سایز سوتین و با استفاده از راهنمای خرید سوتین، شما می‌توانید به راحتی مناسب‌ترین لباس زیر را برای خود خریداری کنید. برای خرید بهترین و مناسب‌ترین سایز سوتین که سایز و جنس مناسبی داشته باشد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نوین ساکس مراجعه کرده و با اطمینان خاطر خریدی رضایت‌بخش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *