نیم تنه

آشنایی با انواع نیم تنه

نیم تنه نوعی لباس زنانه است که از سرشانه تا زیر سینه را می‌پوشاند. برخی افراد تصور می‌کنند که انواع نیم تنه در سال‌های اخیر به بازار آمدند و جدید هستند؛ اما جالب است بدانید که نیم تنه‌ها برای اولین بار در دوران جنگ جهانی اول و به دلیل بحران و کمبود پارچه و همچنین گرانی آن به بازار آمدند. نیم تنه‌ها برای اولین بار به عنوان لباس ساحل و شنا معرفی شدند. امروزه انواع مختلف آن را می‌توانید در رنگ‌ها، طرح‌‌ها و جنس‌های گوناگون در بازار پیدا کنید.

 

[su_button url=”https://novinsocks.ir/product-category/sport-tops/” background=”#ec324c” size=”4″ radius=”round” icon_color=”#5848fc”]مشاهده و خرید انواع نیم تنه در وب سایت نوین ساکس[/su_button]

 

کاربرد‌های مختلف نیم تنه‌ها

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، استفاده از نیم تنه‌ها در ابتدا به عنوان لباس و شنا رواج پیدا کرد. بعدها استفاده از آن در بین خانم‌ها ورزشکار و به عنوان لباس ورزش محبوبیت پیدا کرد. امروزه انواع نیم تنه‌های ورزشی در جنس‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند تا نیاز مخاطب را برطرف کنند. عده‌ای از خانم‌ها نیم تنه را جایگزین سوتین کردند اما از آن به عنوان لباس زیر استفاده نکردند؛ بلکه به عنوان پوششی که پوشیدگی بیشتری نسبت به سوتین داشت آن را به تنهایی مورد استفاده قرار دادند.

 

استفاده از نیم تنه برای ورزش

یکی از مدل‌های نیم تنه که با عنوان نیم تنه ورزشی شناخته می‌شوند، مناسب فعالیت‌های ورزشی هستند. این مدل از انواع نیم تنه‌ها دارای دولایه و پد در قسمت جلویی هستند. پدها باعث ثابت نگه داشتن سینه به سمت بالا می‌شوند که در حرکات ورزشی از سینه‌ها محافظت کرده و مانع افتادگی آن شود. این مدل از نیم تنه‌ها که کاملا جذب بدن هستند، از پارچه‌هایی دوخته می‌شود که گردش هوا از طریق آن‌ها اتفاق افتاده و از پوست در برابر حساسیت و بیماری‌ها پوستی محافظت می‌کنند.

استفاده از نیم تنه مجلسی

انواع نیم تنه‌ های مجلسی که مدت کوتاهی است به بازار آمده‌اند در بین خانم‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نیم تنه‌‌های مجلسی را با شلوار، شلوار کوتاه، دامن کوتاه و بلند می‌پوشند. استفاده سنتی از نیم تنه مجلسی را در لباس ساری هندی می‌توانید ببینید.

 

استفاده از نیم تنه اسپرت

در فصل  تابستان و به علت گرمی هوا افراد بیشتر به دنبال پوشیدن لباس‌های نازک و نخی هستند تا علاوه بر ظاهر زیبا، گردش هوا نیز داشته باشند.

استفاده از نیم تنه فانتزی

این مدل نیم تنه معمولا برای داشتن یک استایل نیمه رسمی مناسب است. این نیم تنه‌ها را می‌توانید با دامن، شلوارک و شلوار ست کرده و در مهمانی‌های غیر رسمی استفاده کنید.

نوع دیگر این نیم تنه‌ها با قد بلند‌تر به همراه یک کت یا ژاکت استایل کژوال بسیار زیبایی برای شما می‌سازد. جنس پارچه نیم تنه‌های فانتزی مانند هر لباس دیگر می‌تواند از تور، نخ، پلاستیک و…باشد و همچنین می‌تواند دارای گلدوزی، مهره و ….باشد.

برای مطالعه مقاله “قبل از خرید با انواع مدل‌ های جوراب آشنا شوید” کلیک کنید.

نکته‌های مهم در هنگام خرید نیم تنه

در هنگام خرید نیم تنه لازم است نکاتی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را خریدی که انجام دادید بگیرید. اگر نیم تنه ورزشی تهیه می‌کنید توجه داشته باشید که در زمان ورزش کردن معمولاً سینه‌ها تحرک زیادی پیدا می‌کنند پس لازم است تا برای ثابت نگه داشتن سینه‌ها نیم تنه‌ای تهیه کنید که محکم روی بدن قرار گرفته و مانع از حرکت زیاد سینه شود.

نکته بعدی که لازم است به آن توجه کنید مربوط به انواع نیم تنه‌ های مجلسی است. از آنجایی که با پوشیدن نیم تنه قسمت شکم و پهلوهای شما پوشیده نیست، به این نکته توجه داشته باشید که نیم تنه سایز تن خودتان را استفاده کنید تا فرم بدی به بدن شما ندهد. نه تنها در مورد نیم تنه مجلسی، بلکه برای مدل‌های اسپرت و ورزشی نیز لازم است سایز مناسب برای خودتان را خریداری کنید.

نکته سوم و بسیار مهم این است که متناسب با فصل خرید کنید. متناسب با دمای هوا در هر فصل لازم است جنس پارجه‌ای را انتخاب کنید که در فصل گرم سال باعث تعریق زیاد و در فصل سرد زیاد از حد نازک نباشد.

سخن آخر

برای انتخاب نیم تنه مناسب باید به برخی ویژگی‌های آن دقت داشته باشیم. انتخاب درست زمانی اتفاق می‌افتد که بدانیم دقیقاً چه چیزی می‌خواهیم و همچنین بدانیم که هر لباسی چه کاربردی داشته و برای کجا مناسب‌تر است. انواع نیم تنه‌ها معمولاً برای فعالیت ورزشی استفاده می‌شوند و به‌صورت تک همراه با شلوار یا شلوارک ورزشی ست می‌شوند. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس از بهترین مراکز برای خرید انوع مدل‌های مختلف جوراب در طرح، رنگ و جنس‌های گوناگون است که در تهیه جوراب‌ها از بهترین متریال استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *