لباس زیر

مزایای استفاده از سوتین مناسب

سوتین مناسب

همه پزشکان و متخصصان زنان، سفارش می‌کنند که لباس زیر مناسبی استفاده کنید. پوشیدن سوتین مناسب مزایای فراوانی دارد؛ اما انتخاب نادرست سوتین در هنگام خرید آسیب‌هایی وارد می‌کند. در ادامه این مقاله، مزایای استفاده از سوتین مناسب و معایب استفاده نادرست آن را برای شما شرح دادیم تا هنگام خرید، انتخاب خوبی داشته باشید.

مزایای استفاده از سوتین مناسب

وضعیت بدن‌تان را بهبود می‌بخشد

یکی از مزایای استفاده از سوتین مناسب، این است که وضعیت بدن‌تان را بهبود می‌دهد. وقتی شما از سوتین مناسبی استفاده می‌کنید، شانه‌های شما خم نمی‌شود و کمرتان صاف می‌ایستد. این امر به این دلیل است که سوتین از قفسه سینه شما پشتیبانی می‌کند و هم چنین باعث می‌شود از عارضه کمر درد یا خم شدن شانه‌ها پیشگیری کند.

فعالیت‌های سنگین ورزشی را برایتان آسان می‌کند

در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش باید از سوتین‌ها و یا نیم تنه‌های ورزشی استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از سوتین مناسب، این است که هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی از سینه‌های شما به خوبی حمایت و پشتیبانی می‌کند و به هیچ وجه حواستان پرت نمی‌شود، تا با تمرکز کارتان را انجام دهید.

سلامت شما را بهبود می‌بخشد

یک سوتین خوب و مناسب از سینه‌های شما پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کمر درد، درد قفسه سینه و تحریک پوست را کاهش دهد. بانوانی که سینه‌های سنگین و بزرگی دارند، بیشتر دچار کمر درد می‌شوند. بنابرین یک سوتین خوب برای این خانم‌ها نیز کاربرد دارد و می‌تواند برای سلامتی بانوان مفید باشد.

انواع سوتین

باعث صرفه‌جویی مالی می‌شود

یکی دیگر از مزایای استفاده از سوتین مناسب، این است که باعث صرفه‌جویی مالی می‌شود. اگر سوتین مناسبی را انتخاب کنید دیگر نیازی نیست که پولتان را صرف خرید سوتین‌های گوناگون کنید. به این دلیل که این سوتین‌های استاندارد از عمر کافی برخوردار هستند و با داشتن‌شان می‌توانید با خیالی راحت و آسوده به انجام کار‌های روزه مره‌تان بپردازید.

فرم سینه را بهبود می‌بخشد

یکی دیگر از مزایای استفاده از سوتین مناسب، این است که فرم زیبایی به سینه شما می‌دهد. یک سوتین خوب و استاندارد، پشتیبانی خوبی برای‌تان دارد و سینه‌ها را به سمت بالا لیفت می‌دهد. در نتیجه از افتادگی سینه پیشگیری می‌کند و فرم و شکل زیبایی به آن‌ها می‌دهد.

به لباس‌تان ظاهری زیبا می‌بخشد

تصور کنید از زیر لباس مجلسی‌تان و یا لباس راحتی و حتی لباس رسمی خود سوتین نپوشید. در این صورت سینه‌هایتان آویزان است و لباس‌تان ظاهری نازیبا پیدا می‌کند. اما هنگامی که از یک سوتین خوب و مناسب استفاده کنید، ظاهری بسیار زیبا به لباس‌تان می‌بخشد.

درد کمر را کاهش می‌دهد

از مزایای استفاده از سوتین مناسب، کاهش کمر درد است. اگر دچار درد کمر درد هستید، می‌تواند نتیجه انتخاب نادرست سایز سوتین‌تان باشد. اگر سوتین استانداری با سایز مناسب خود انتخاب کنید، می‌تواند درد کمر‌تان را تا حد زیادی کاهش دهد.

مانند پوست دوم شماست

زمانی که از یک سوتین خوب و مناسبی استفاده کنید، حس راحتی بسیاری به شما می‌دهد. به گونه‌ای که اصلاً احساس نمی‌کنید چیزی پوشیده‌اید.

سوتین مناسب

از افتادگی سینه‌تان جلوگیری می‌کند

سینه‌ها از چربی و غدد تشکیل شده‌اند و اگر سوتین از سینه‌ها حمایت و پشتیبانی مناسبی نداشته باشد، باعث افتادگی سینه می‌شود. از مزایای استفاده از سوتین مناسب این است که می‌تواند از افتادگی سینه جلوگیری کند.

باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود

سینه زنان بدون سوتین فرم مناسبی ندارد و اعتماد به نفس‌شان را کاهش می‌دهد. در واقع بدون سوتین سینه‌ها بدفرم و حجم آن‌ها نیز کم دیده می‌شود. به هنگام دویدن نیز سینه‌ها آویزان و بالا و پایین می‌شوند و اعصاب فرد را به هم می‌ریزد. در نتیجه انتخاب درست سوتین متناسب با سایز سینه‌ها باعث می‌شود که نه سینه‌ها آویزان و شل باشند و نه تنگ باشند که شما را آزرده کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از سوتین مناسب، این است که به شما ظاهری زیبا و جذاب دهد که باعث می‌شود اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

چرا در هنگام خواب نباید سوتین پوشید؟

بنابر تحقیقات صورت گرفته، پوشیدن سوتین به هنگام خواب می‌تواند عوارض گوناگونی را شامل شود:

  • اولین مشکل، این است که به هنگام خواب فرد راحت نیست. مخصوصا اگر سوتین تنگ باشد. عضلات سینه در صورت تنگ بودن سوتین در هنگام خوابیدن منقبض می‌شوند و کیفیت خواب را کاهش می‌دهند.
  • در بسیاری از افراد خوابیدن با سوتین، منجر به عفونت‌های قارچی در زیر سینه‌هایشان می‌شود. به این دلیل که فضایی گرم و مرطوب را در این قسمت فراهم می‌کند و امکان رشد قارچ‌ها را در این ناحیه ایجاد می‌نماید. در مناطق جغرافیایی که هوای گرم و مرطوب دارد، زنان باید بیشتر مراقب این موضوع باشند.
  • به هنگام خواب سوتین‌های تنگ و فنردار، با فشار به روی عضلات سینه، خون‌رسانی را با مشکل رو به رو می‌سازند.
  • یکی دیگر از عوارض خوابیدن با سوتین، این است که در روند عملکرد غدد لنفاوی موجود در قسمت سینه، مشکل ایجاد می‌شود.

سوتین نامناسب

معایب استفاده کردن از سوتین نامناسب

عملکرد اصلی یک سوتین استاندارد، پشتیبانی از سنگینی و وزن و ساختار سینه است. اما اگر شما از سوتینی نامناسب استفاده کنید که سینه‌های شما را پشتیبانی نکند، سینه‌های شما به مرور زمان افتاده می‌شوند و کمر درد را برایتان به بار می‌آورد. اگر جنس سوتین شما مناسب نباشد، دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوید. سوتین‌های تنگ به این علت که بر روی قفسه سینه فشار وارد می‌کنند، تأثیر بدی را روی ریه می‌گذارند. سوتینی که فنر نامناسبی داشته باشد و رد خود را بر روی بدن‌تان بگذارد، باعث ایجاد درد و خراشیدگی می‌شود.

بهترین جنس سوتین برای استفاده چیست؟

سوتین‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند اما بهترین نوع آن، سوتینی است که پارچه‌های به کار در رفته در آن قابل تنفس و ارگانیک باشد. پنبه ارگانیک و پارچه بانبو گزینه مناسبی برای سوتین مورد نظرتان هستند. یک پارچه قابل تنفس، رطوبت را از بین می‌برد تا جریان هوا به خوبی ایجاد شود و قفسه سینه را خنک نگه دارد. اگر سوتین ضد تعریق نباشد، باعث ایجاد بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی می‌شود. حتماً برای استفاده روزانه خود از سوتین‌های نخی با خاصیت تنفس‌پذیری استفاده کنید. به این دلیل که تمامی ویژگی‌های یک سوتین عالی و استاندارد را دارا است.

نکات مهمی که برای خرید یک سوتین مناسب باید در نظر بگیرید

1-بیشترین پشتیبانی را از سینه‌ها، باید باند سوتین که دور سینه‌ها قرار می‌گیرد انجام دهد. اگر توانستید 2 انگشت خود را زیر باند دور سینه‌تان قرار دهید، این بدان معنا است که این سوتین، سوتین مناسبی برای شما است.

2- جایی که دو کاپ سوتین به هم می‌رسند، در مرکز، «گُر» نام دارد. اگر‌ گر مسطح باشد به این معنا است که سوتین برایتان مناسب است. این قسمت نباید داخل پوست، بین سینه‌ها فرو رود.

3- اگر به هنگام بستن سوتین، مقداری از بافت سینه‌تان از طرفین بیرون بزند نشان‌گر این است که سوتین مناسبی نمی‌باشد. باید دو طرف سینه و قسمت زیر بغل به خوبی داخل سوتین جا شوند.

4- یک سوتین خوب و مناسب باید یک منحنی صاف و تمیز در قسمت بافت بالای سینه ایجاد کند. به گونه‌ای که با بستن این سوتین سینه‌هایتان به راحتی در آن قرار گیرند و هیچ گونه فشاری به آن‌ها وارد نشود.

در این مقاله با مزایای استفاده از سوتین مناسب آشنا شدید؛ حال برای آشنا شدن با اصول انتخاب لباس زیر مناسب می‌توانید به مقاله”11 نکته برای خرید سوتین مناسب” مراجعه کنید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

از مزایای استفاده از سوتین مناسب، علاوه بر پوشش و زیبایی ظاهری، تأثیر بسیاری بر سلامتی و حفظ فرم زنان دارد. اگر سوتین خوبی را با تمام استاندارد‌ها و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، انتخاب کنید، باعث می‌شود علاوه بر اینکه به سینه‌های شما فرم زیبایی می‌دهد، مانع بروز بیماری‌های مختلف سینه و یا حساسیت‌های پوستی شود. همچنین به یاد داشته باشید که سوتین خود را متناسب با سایز سینه‌هایتان انتخاب کنید. اگر وقت ندارید به بازا بروید و به دنبال سوتین مناسب بگردید به شما توصیه می‌کنیم اینترنتی خرید کنید. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس محصولات باکیفیت و زیبایی را در دسترس شما عزیزان قرار داده تا با اطمینان خاطر خرید کنید.

 

خرید ست شورت و سوتین زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *