لباس زیر

راهنمای جامع خرید سوتین مناسب

خرید سوتین مناسب

به عنوان اولین چیزی که هر روز صبح می‌پوشیم و آخرین چیزی که شب از تن بیرون می‌آوریم، لباس زیر بخش بزرگی از کمد لباس ما را تشکیل می‌دهد. خرید سوتین مناسب می‌تواند به شما احساس راحتی، اعتماد به نفس و قدرت بیشتری بدهد. چرا بسیاری از ما معمولا خرید سوتین را استرس‌زا می‌دانیم؟

خرید سوتین مناسب و شرت به نظر کار ساده‌ای است. اما واقعیت این است که همیشه گزینه‌های بیشتری برای خرید وجود دارند. نکته کلیدی در این بازار پیچیده این است که دقیقا چه چیزی از لباس زیر خود می‌خواهید؟ می‌خواهید راحت باشد؟ پشتیبانی کافی برای بدن شما فراهم کند؟ یا به دنبال برجسته کردن و جلوه دادن به بدن خود به وسیله آن لباس زیر هستید؟

برای کمک به آسان‌تر کردن این کار، ما مقاله‌ای با عنوان راهنمای جامع خرید سوتین گردآوری کرده‌ایم که همه چیز از شکل‌ها و استایل‌های مختلف گرفته تا در نهایت اندازه سوتین مناسب شما را پوشش می‌دهد.

اشکال مختلف سوتین

فول کاپ

از میان همه گزینه‌ها، سوتین فول کاپ صاف‌ترین جلوه را در زیر لباس برای شما فراهم می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع سوتین تمام سینه را می‌پوشاند. نقطه ضعف این نوع سوتین این است که وقتی کاپ‌ها بسیار بالا می‌آیند، از زیر هر لباسی مشخص می‌شوند. این نوع از سوتین برای کسانی که به دنبال پشتیبانی و پوشش بیشتر هستند پیشنهاد می‌شود. سوتین فول کاپ یکی از راحت ترین نوع سوتین‌ها است.

سوتین فول کاپ

برای خواندن مقاله “راهنمای انتخاب لباس زیر مناسب” کلیک کنید.

پلانج

این مدل کاملا برعکس سوتین فول کاپ است و در قسمت مرکزی سینه برشی V شکل دارد. خرید سوتین مناسب پلانج برای کسانی که شانه‌های باریک، سینه‌های کوچک و قفسه سینه محدب دارند توصیه می‌شود. این نوع سوتین‌ها اغلب بالشتک‌های اضافی دارند تا شکل بیشتری به سینه‌ها بدهند.

سوتین دمی(نیم کاپ)

این سوتین‌ها مشکل دیده شدن در سوتین‌های فول‌کاپ در زیر لباس را حل کرده‌اند به صورتی که کاپی بلندتر از مدل پلانج و کوتاه‌تر از فول کاپ دارند و تنها نوک سینه را پوشش می‌دهند. در این نوع سوتین بندها از هم دور هستند بنابراین کمتر از زیر لباس‌های با یقه باز نمایان خواهند شد. اگر در خرید سوتین مناسب به دنبال تقویت شکاف بین سینه‌های خود هستید، این سوتین گزینه مناسبی برای شما است.

سوتین بالکنی

ممکن است نام این سوتین توضیح کاملی راجع به شکل این سوتین ارائه نکند، اما زمانی که تصور کنید قفسه سینه خود را روی بالکن قرار داده‌اید، این نام منطقی به نظر می‌رسد. این کاری است که این سوتین انجام می‌دهد- با کاپ‌های کوتاه و قسمت فوقانی افقی، به سینه‌های شما جلوه‌ای یکنواخت‌تر و کمی بالاتر از حد معمول می‌بخشد. این سوتین برای کسانی که سینه‌های کوچک‌تر یا پهن‌تری دارند که باید به سمت بالا کشیده شوند و به پشتیبانی بیشتری نیازدارند، توصیه می‌شود.

مدل‌های سوتین

سوتین فنردار

هنگامی که یک سوتین معمولی را تصور می‌کنید، احتمالا یک فنر در آن وجود دارد. این نوع سوتین با یک سیم محکم در پایه سوتین، پشتیبانی ثابتی را برای هر شکل و اندازه‌ سینه ارائه می‌دهد. اما همانطور که هرکسی تابحال سوتین پوشیده ‌است می‌تواند به این امر گواهی دهد، این سوتین پس از استفاده طولانی مدت می‌تواند اذیت کننده باشد. اگر به پشتیبانی اضافی برای سینه‌های خود نیاز ندارید، به فکر خرید سوتین مناسب دیگری باشید و از این مدل صرف‌نظر کنید.

سوتین برلت

این سوتین یکی از بهترین گزینه‌های برای سینه‌های کوچک یا کسانی است که از سوتین‌های فنردار خوششان نمی‌آید. به همین دلیل سوتین‌های برلت در چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. این سوتین‌ها معمولا فاقد فنر، جک و کاپ هستند، پوشش کاملی ایجاد می‌کنند و از نظر زیبایی زیباتر از اکثر سوتین‌ها هستند. برخی از این سوتین‌ها را می‌توان به عنوان لباسی برای بیرون پوشید.

سوتین تیشرتی

سوتین تی شرتی یک انتخاب قابل اعتماد است که حتی زیر تنگ‌ترین تاپ‌ها هم نامحسوس و پنهان باقی می‌ماند. ( از این رو به آن تی شرتی می‌گویند). درحالی که این سوتین‌ها برای همه افراد مناسب هستند، اما خرید سوتین‌های تی شرتی به ویژه برای کسانی که نوک سینه‌هایشان در جهت مخالف قرار دارد یا اندازه سینه‌های متفاوتی دارند توصیه می‌شود، زیرا باعث یکنواخت شدن شکاف بین سینه‌ها می‌شود.

سوتین پوش آپ

یک سوتین کلاسیک که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود، سوتین پوش آپ است که سینه‌ها را به سمت بالا لیفت می‌کند و به‌هم نزدیک می‌کنند تا به سینه‌های شما شکلی طبیعی ببخشند. این سوتین‌ها معمولا برای کمک به نمایان شدن شکاف بین سینه‌ها دارای کاپ کوتاه‌تر هستند، اما مقدار زیادی پشتیبانی را ارائه می‌دهند. درحالی که این سوتین‌ها برای افرادی با سینه‌های کوچک‌تر طراحی شده‌است، اما برای همه افراد مناسب هستند.

سوتین بدون بند

از نظر تئوری، سوتین‌های بدون بند دقیقا مانند سوتین‌های معمولی هستند؛ با این تفاوت که بندها در این مدل حذف شده‌اند. هدف از تولید چنین سوتین‌هایی این است که همان میزان پشتیبانی را برای سینه‌های شما فراهم کنند و در عین حال تنوع بیشتری به کمد لباس‌های شما ببخشند. با این حال گفتن این کار راحت‌تر از تجربه آن است. سوتین‌های بدون بند نمی‌توانند به اندازه سوتین‌های دیگر اثر داشته باشند، و کسانی که سینه‌های بزرگتری دارند ممکن است متوجه شوند که باید سوتین  بدون بند خود را در طول روز به طور مکرر تنظیم کنند. به همین دلیل خرید سوتین مناسب بدون بند به افرادی که سینه‌های بزرگ و پر حجمی دارند توصیه نمی‌شود.

سوتین قابل تبدیل

یکی دیگر از مدل‌های سوتین که به منظور پنهان کردن سوتین در زیر لباس‌های باز طراحی شده است، سوتین‌ قابل تبدیل است. بندها در این مدل به صورت متقاطع قرار می‌گیرند یا پشت شانه‌ها به صورت همگرا قرار می‌گیرند. برخی ممکن است پوشیدن این مدل را به طور تمام وقت ترجیح دهند؛ زیرا در واقع مقداری از وزن سینه‌ها را به کمر انقال می‌دهد، پشتیبانی زیادی ارائه می‌دهد و معمولا به حالت‌های مختلفی قابل تنظیم است.

چطور بفهمیم که سایز سوتین اشتباهی را انتخاب کرده‌ایم؟

گاهی اوقات شما می‌دانید که اندازه سوتین شما اشتباه است. اگر متوجه شدید که در طول روز به طور مکرر در حال تنظیم کردن سوتین خود هستید زمان آن رسیده که مجددا ارزیابی کنید. اما همیشه به این سادگی نیست. تخمین زده می‌شود که 80 درصد از زنان به‌طور ناآگاهانه از سایز اشتباه سوتین استفاده می‌کنند. بدن ما در طول زندگی دچار تغییرات زیادی می‌شود، با این حال فقط تعداد کمی از ما در صدد اندازه گیری مجدد برای خرید سوتین بر می‌آییم یا به طور منظم اندازه‌های لباس خود را تغییر می‌دهیم.

اگر سوتین هنگام در آوردن ردی از خود روی بدن به جا بگذارد، خیلی تنگ است. برعکس اگر بتوانید به راحتی دست خود را در زیر فنر سوتین حرکت دهید، باید اندازه بند دور سینه را کاهش دهید. بند دور سینه باید به اندازه کافی محکم باشد زیرا اکثر پشتیبانی از اینجا حاصل می‌شود. بند در سینه نباید خیلی محکم یا خیلی شل باشد؛ زیرا در این صورت هیچگونه پشتیبانی ارائه نمی‌دهد.

سایز سوتین

برای اینکه بینید سوتین شما خیلی کوچک است یا نه، دست‌هایتان را به سمت بالا بلند کنید. اگر کاپ‌ها بالا بیایند و سینه‌های شما خارج شوند، باید اندازه نوارهای شانه را افزایش دهید. با این حال اگر به پایین نگاه کنید و چهار سینه (دوبرابر شدن حجم سینه‌ها به دلیل کوچک بودن سوتین) ببینید، کاپ‌های سوتین شما خیلی کوچک هستند. اگر چنین است، یک سوتین با کاپ‌های بزرگ‌تر (و احتمالا دور سینه کوچک‌تر) را انتخاب کنید.

همچنین باید در زمان خرید سوتین مناسب بررسی کنید که فنر سوتین به درستی زیر سینه‌های شما قرار گرفته‌ باشد و به سمت بالا حرکت نکند. قسمت جلویی سوتین باید محکم روی سینه‌ شما قرار بگیرد. فنر سوتین باید صاف و بدون فرورفتگی، بیرون زدن و ایجاد ساییدگی زیر سینه شما قرار بگیرد.

اطمینان از این که سوتین شما خیلی بزرگ نیست، نیز به همان اندازه مهم است. بررسی کنید که هیچ شکاف و چین و چروکی روی کاپ‌ها وجود نداشته باشد و باید بتوانید دو انگشت خود را در زیر بند بدون ایجاد ناراحتی یا جدا شدن بندها حرکت دهید.

چطور سایز مناسب را پیدا کنم؟

تایید اینکه اندازه سوتین شما اشتباه است تنها نیمی از کار خرید سوتین مناسب است. برای یافتن سایز واقعی خود، یک روش آزمایش شده و تایید شده وجود دارد. اولین قدم این است که درحالی که سوتین خود را می‌پوشید، و قبل از بلند شدن آن را می‌بندید، به جلو خم شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا سینه‌ها به طور کامل در کاپ‌ها قرار بگیرند.

در مرحله بعد باید انگشتان خود را در زیر بندها حرکت دهید تا شل بودن یا سفت بودن بندها را بررسی کنید. بعد از اینکه از صاف بودن و درست بودن قسمت مرکز سوتین برروی سینه، بازوهای خود را بلند کنید و از این طرف به سمت دیگر بچرخید و ببینید که آیا قسمت مرکزی در جای خود باقی می‌ماند یا خیر.

سوتین مناسب

اگر تمام این تست‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت، وقت آن رسیده که بررسی کنید در زیر چطور به نظر می‌رسد. قبل از خرید سوتین، آن را زیر یک تی شرت مناسب امتحان کنید تا مطمئن شوید که در زیر لباس چین و چروک، برآمدگی و توده ایجاد نمی‌کند. همچنین باید نمای آن را از کنار بررسی کنید. زیرا با پشتیبانی مناسب، سینه‌های شما باید در وسط بین شانه‌ها و آرنج‌ها قرار بگیرند.

به یاد داشته باشید که اندازه شا در همه جا یکسان نخواهد بود. به اندازه روی برچسب‌ها اعتماد نکنید. ممکن است لازم باشد اندازه کاپ یا بند دور سینه را در مارک‌ها و سبک‌های مختلف تغییر دهید.

پیدا کردن سوتین مناسب برای شما

هنگامی که سایز خود را پیدا کردید، وقت آن رسیده که به دنبال خرید سوتین مناسب بگردید. سوتین‌های مختلفی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود است. اتخاب رنگ امری سلیقه‌ای است.

شما همچنین باید پارچه سوتین را بررسی کنید. سوتین‌های توری معمولا برای اهداف زیبایی استفاده می‌شوند اما می‌توانند برای پوست‌های حساس تحریک کننده باشند و به اندازه پنبه به پوست اجازه تنفس نمی‌دهد. با این حال، پنبه معایب خود را دارد. زیرا فرم‌دهی و پشتیبانی کمتری را ارائه می‌دهد. مش یکی دیگر از گزینه‌های محبوب است که قابلیت تنفس دارد و درعین حال تحریک کننده پوست است. و در آخر مواد مصنوعی مانند پلی استر و نایلون وجود دارند که راحت و ماندگار هستند و اغلب پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند اما اگر با مواد بی کیفیت ساخته شوند باعث ایجاد خارش و ناراحتی‌های پوستی می‌شوند.

در نهایت طراحی سوتین را در نظر بگیرید. خرید آنلاین لباس زیر زنانه طیف بسیار گسترده‌ای از لباس‌های زیر را به شما ارائه می‌دهند، اما حتی عمیق‌ترین تحقیقات هم می‌توانند منجر به تجربه خرید سوتین ناخوشایند برای شما شوند. شما می‌خواهید سوتین شما راحت باشد، پوشیدن آن آسان باشد و با هر طرح و رنگی که دارد، احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد کند.

می‌توانید از این نکات نیز در خرید سوتین مناسب خود استفاده کنید: اگر باسن پهنی دارید، می‌توانید با پوشیدن یک سوتین پرتر و پهن‌تر که حجم بیشتری در قسمت بالاتنه ایجاد می‌کند، بالاتنه خود را متعادل کنید. با این حال، اگر بالاتنه پهن‌تری دارید، ممکن است بخواهید سوتینی را انتخاب کنید که پشتیبانی کاملی را ارائه دهد و یا سوتین‌های بالکنی را انتخاب کنید که به سایز سینه‌های شما اضافه نمی‌کنند. اگر اندام ساعت شنی دارید، لباس زیری را انتخاب کنید که مانند سوتین های پلانج یا بالکنی انحنای شما را بهتر نشان دهد.

برای خواندن مقاله “شورت کبریتی زنانه” کلیک کنید.

سخن آخر

سوتین یکی از اصلی ترین بخش‌های پوشش خانم‌ها است. سوتین نه تنها در بخش پوشش، بلکه در کمک به حفظ فرم سینه‌ها و حالت زیبای آن‌ها بسیار مهم است. خانم‌ها همواره با چالش‌های زیادی در خرید سوتین مناسب روبرو هستند. اگر قصد خرید اینترنتی سوتین زنانه را دارید می‌توانید انواع مدل‌های دلخواه خود را در سایز‌ها و طرح‌های گوناگون از فروشگاه اینترنتی نوین ساکس خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *