نیم تنه

تفاوت نیم تنه و سوتین چیست؟

لباس زیر برای خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب لباس زیر زنانه‌‌ی مناسب در فرم بدن و ظاهر لباس تأثیر قابل توجهی دارد. در در صورتی که از سوتین و یا نیم تنه‌ی مناسب استفاده نشود سینه‌ها فرم مناسبی نخواهند داشت و این مسئله در اعتماد به نفس خانم‌ها تأثیرگذار خواهد بود. همچنین، انتخاب سوتین و یا نیم‌تنه‌ی مناسب به گفته پزشکان تأثیر زیادی در سلامتی خانم‌ها خواهد داشت. به این صورت که لباس زیر مناسب خم و شل نمی‌شود و کمر را صاف نگه می‌دارد. در ادامه شما را با موارد تفاوت نیم تنه و سوتین آشنا خواهیم کرد تا هنگام خرید، درست انتخاب کنید.

نیم تنه چیست؟

نیم تنه یکی از لباس‌های زیر زنانه است که بیشتر در بین دختران جوان محبوبیت دارد. این لباس زیر از بخش شانه‌ها تا زیر سینه‌ی خانم‌ها را پوشش می‌دهد و هنگام ورزش از حرکت زیاد آن‌ها جلوگیری می‌کند. نیم تنه انواع مختلفی دارد. نیم تنه ورزشی، نیم تنه مجلسی و نیم تنه فانتزی از انواع آن هستند.

سوتین چیست؟

سوتین یا سینه بند نیز یکی دیگر از لباس زیرهای مخصوص خانم‌ها است. سوتین‌ها انواع بسیار متنوع دارند. این لباس زیر از دو کاپ و یک جک و غزن‌هایی تشکیل شده است. خانم‌ها با استفاده از سوتین می‌توانند فرم سینه‌های خود را زیباتر از آنچه هست کنند.

تفاوت نیم تنه و سوتین

حال که با تعریف کلی سوتین و نیم تنه آشنا شدیم، خوب است که با تفاوت‌ها آن‌ها نیز بیشتر آشنا شویم. با علم به این تفاوت‌ها هنگام خرید سوتین زنانه و یا خرید نیم تنه زنانه گزینه‌ی بهتری را انتخاب خواهید کرد.

1- تفاوت در ظاهر کلی

سوتین‌ها از دو کاپ، قزن و گاهی جک و اسفنج تشکیل می‌شوند و از پشت و البته گاهی از جلو به کمک غزن‌ها بسته می‌شوند. این در حالی است که نیم تنه‌ها بسیار ساده بوده و معمولا باید از بالای سر مانند تاپ پوشیده شوند. البته در برخی موارد نیم تنه‌ها از جلو دارای زیپ هستند. در نتیجه، به کمک زیپ بسته و باز می‌شوند. به علاوه، برخی از نیم تنه‌ها نیز دارای اسفنج هستند.

برای مطالعه مقاله “راهنمای خرید جوراب مناسب + چگونه بفهمیم به چه نوع جورابی نیاز داریم؟” کلیک کنید.

2- میزان کاربرد

یکی دیگر از موارد تفاوت نیم تنه و سوتین، میزان کاربرد آن‌ها است. سوتین‌ها به نسبت نیم تنه‌ها در بین خانم‌ها کاربرد بیشتری دارند. سینه بند علاوه بر اینکه، پوششی برای سینه‌ها است، از بافت آن ها نیز حمایت می‌کند. همچنین، سوتین‌ موجب فرم دهی به سینه می‌شود و ظاهر بهتری را ایجاد می‌کند. این در حالی است که نیم تنه‌ها کاربرد محدودتری در بین خانم‌ها دارند. برای مثال نیم تنه‌های فانتزی بیشتر جنبه‌ی زیبایی دارند. نیم تنه‌های ورزشی نیز برای حمایت از سینه‌ها به هنگام ورزش لازم هستند. آن ها هنگام ورزش سینه‌ را نگه می‌دارد و از تکان خوردن زیاد آن‌ها در حین ورزش جلوگیری می‌کنند.

3- تنوع طرح و مدل؛ تفاوت نیم تنه و سوتین

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل توجه، تنوع طرح و مدل‌های مختلف آن ها است. همانطور که گفتیم، به طور کلی سوتین‌ها بیشتر از نیم تنه‌ها در بین خانم‌ها کاربرد دارند. به همین دلیل، طراحان برای طراحی آن ها بیشتر کار می‌کنند. در نتیجه، سوتین به نسبت نیم تنه طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوع‌تری دارد.

4- محدودیت استفاده

به طور کلی، استفاده‌ی طولانی مدت از نیم تنه و سوتین پیشنهاد نمی‌شود. با این حال، استفاده‌ی روزانه از سوتین معمولا برای خانم‌ها لازم است. در نتیجه، استفاده از سوتین در طولانی مدت مانعی ندارد. این در حالی است که استفاده‌ی طولانی مدت از نیم تنه توصیه نمی‌شود. زیرا نیم تنه‌ بخش زیادی از سینه‌ را پوشش داده و تحت فشار می‌گذارد. محدودیت استفاده یکی دیگر از موارد تفاوت نیم تنه و سوتین است.

5- نحوه‌ی استفاده

همانطور که می‌دانید امکان استفاده از سوتین‌ها به تنهایی در موقعیت‌های مختلف وجود ندارد. این در حالی است که از نیم تنه‌ها می‌شود به تنهایی به همراه شلوار، شورتک، دامن و … استفاده کرد. همچنین، نیم تنه‌های طرح دار و مجلسی را می‌توان در مجالس مختلف با لباس خود ست کرد و استایلی بسیار زیبا ساخت.

6- تفاوت در سایز‌ها

یکی دیگر از موارد تفاوت نیم تنه و سوتین سایزبندی است. عموما نیم تنه‌ها، به ویژه نیم تنه‌های ورزشی فری سایز هستند. این در حالی است که سوتین‌ها سایزبندی بسیار متنوعی دارند. از کاپ سینه تا دور سینه‌ در سوتین‌ها سایزبندی دارد. در نتیجه، برای انتخاب و خرید سوتین باید بیشتر از نیم تنه دقت کنید تا بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

7- امکان تغییر بند

یکی از مزیت‌های سوتین‌ها در این است که امکان جا به جایی بند آن ها وجود دارد. در نتیجه، فرد می‌تواند سایز سوتین خود را به وسیله‌ی آن ها دقیق‌تر کند. این در حالی است که بند نیم تنه‌ها عموما ثابت بوده و امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد.

سخن آخر

در این مقاله به تفاوت نیم تنه و سوتین پرداختیم و شما را با تعریف و کارایی هر یک از آن ها آشنا کردیم. با دانستن این نکات، هنگام خرید لباس زیر زنانه بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. شما عزیزان می‌توانید انواع مختلف مدل‌های سوتین، نیم تنه و به طور کلی لباس زیر را از فروشگاه اینترنتی نوین ساکس با بهترین کیفت و تنوع تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *