دسته‌بندی نشده

با انواع جوراب زنانه به همراه کاربردشان آشنا شوید

انواع جوراب زنانه

همه خانم‌ها برای لباس پوشیدن روزمره به انواع جوراب زنانه نیاز دارند. جوراب‌ها هنگام پوشیدن کفش، لایه‌ای از راحتی و محافظت در برابر تعریق را فراهم می‌کنند و این امر آن‌ها را به جزئی ضروری از استایل شما تبدیل می‌کند. علاوه بر این، انواع خاصی از جوراب‌ها را می‌توان به‌عنوان دمپایی در اطراف خانه پوشید تا پای شما را راحت نگه دارند.

جوراب‌ها اغلب از ترکیبی از پارچه‌های مختلف ساخته می‌شوند. این ترکیبات پارچه ممکن است شامل پنبه، نایلون، اکرلیک، اسپندکس، لاکرا، الاستین و… باشد. پارچه‌ها نیز اغلب با هم ترکیب می‌شوند؛ زیرا مواد مختلف مزایای متفاوتی را برای جوراب‌پوشان به ارمغان می‌آورد. برای مثال، پنبه نرمی و قابلیت تنفس را فراهم می‌کند درحالی که اسپندکس کشش مورد نیاز برای ایجاد تناسب را ارائه می‌دهد.

انواع جوراب زنانه جزء اصلی لباس‌های خانم‌ها هستند و در سبک‌های مختلفی وجود دارند. بسته به نیاز و ترجیحات سبک خود، ممکن است بخواهید مجموعه‌ای از انواع جوراب‌ها را در کمد لباس خود داشته باشید. کفش‌ها و لباس‌های مختلف به جوراب‌های مختلف نیاز دارند.

جوراب زنانه

معرفی انواع جوراب زنانه

در این مقاله ما انواع جوراب زنانه را به همراه ویژگی‌های اصلی هرکدام گردآوری کرده‌ایم. از جوراب‌های روزمره گرفته تا جوراب برای مهمانی‌های رسمی را پوشش داده‌ایم. شما می‌توانید هنگام خرید جوراب برای موارد مختلف، از این اطلاعات به‌عنوان مرجع استفاده کنید. تا پایان با ما همراه باشید.

جوراب‌های مچی

جوراب‌های مچی، همانطور که از نامشان پیدا است، از ارتفاع مچ پا بالاتر نمی‌روند. جوراب‌های مچی یکی از کوتاه‌ترین انواع جوراب‌ها هستند و بسیاری از خانم‌ها در سراسر جهان به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند. جوراب‌ مچی را می‌توان با انواع مختلف لباس پوشید. از آنجایی که بیشتر انواع کفش‌ها (به استثنای صندل‌ها و کفش‌های پاشنه بلند بنددار) جوراب‌های مچی را کاملا می‌پوشانند، معمولا لازم نیست این جوراب‌ها را با لباسی که می‌پوشید ست کنید. بنابراین، جوراب‌های مچی را با لباس‌های اسپرت، لباس‌های غیررسمی، لباس‌های رسمی، لباس کار و… بپوشید.

انواع جوراب زنانه مچی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند. در حالی که جوراب‌های مچی با رنگ‌های خنثی از جمله سفید، مشکی و خاکستری محبوب‌تر هستند، شما می‌توانید این نوع جوراب‌ها را در رنگ‌های روشن، پاستلی، نئونی و… پیدا کنید. جوراب‌های مچی دارای طرح‌های سرگرم کننده مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای اضافه کردن جلوه‌ای سرگرم کننده و جذاب به لباس‌های روزمره خود استفاده کنید.

جوراب‌های مچی به ویژه در زمان کنونی بسیار محبوب هستند. این ممکن است به دلیل تطبیق‌پذیری آن‌ها با بسیاری از انواع کفش‌ها باشد. جوراب‌های مچی درحال حاضر ترند هستند. زیرا با شلوار جین و لباس‌های اسپرت عالی به نظر می‌رسند. جوراب‌های مچی به سادگی یک آیتم اصلی عالی برای نگه داشتن در کمد لباس و پوشیدن روزمره هستند.

انواع جوراب زنانه

ویژگی‌های اصلی جوراب‌های مچی

  • جوراب‌های مچی اغلب در بسته‌های شش تایی به فروش می‌رسند. با توجه به این واقعیت که جوراب‌های مچی معمولا برای استفاده به صورت روزمره پوشیده‌ می‌شوند، خانم‌ها می‌خواهند چندین جفت از آن‌ها برای ماندگاری بیشتر در طول هفته داشته ‌باشند.
  • جوراب‌های مچی از نوع جوراب‌های کوتاه هستند و می‌توانند به راحتی با شلوار، دامن یا لباس‌های بلند استفاده شوند. بسیاری از انواع کفش‌ها از جمله کفش‌های کتانی و چکمه‌ها، جوراب‌های مچی را پنهان می‌کنند.
  • جوراب‌های مچی با رنگ خنثی برای لباس‌های اداری و حرفه‌ای گزینه‌ای عالی هستند، در حالی که جوراب‌های مچی با رنگ‌های روشن و طرح‌دار انتخابی عالی برای مهمانی‌های غیررسمی و حتی ورزش مناسب هستند.
  • جوراب‌های مچی کوتاه‌ترین نوع جوراب‌ها هستند و از این رو، می‌توان آن‌ها را با بیشترین تنوع کفش و لباس پوشید.
  • بسیاری از خانم‌ها وقتی دامن کوتاه یا شلوارک می‌پوشند ترجیح می‌دهند جوراب مچی بپوشند. جوراب‌های مچی از نظر بصری برجسته به نظر نمی‌رسند، بنابراین اگر نمی‌خواهید جوراب‌هایتان در استایل شما برجسته به نظر برسند، جوراب‌های مچی انتخاب خوبی هستند.

جوراب‌های خدمه

انواع جوراب زنانه خدمه نوعی جوراب کلاسیک هستند که می‌توان آن‌ها را با انواع کفش‌ها پوشید. جوراب‌های خدمه در طیف میان جوراب‌های سه‌ربع و جوراب‌های مچی دسته‌بندی ‌می‌شوند. اگر چه جوراب‌های خدمه در هنگام پوشیدن با کفش‌های کتانی با سایر کفش‌های بلند تا مچ پا قابل مشاهده هستند. اگر برای شما هم سوال است که نام این جوراب‌ها از کجا آمده است، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد درباره نام این جوراب‌ها متحیر هستند. در واقع نام این جوراب‌ها  از تاریخچه استفاده آن‌ها توسط پاروزنان نشات گرفته است. قایقرانان تا به امروز هنوز از جوراب‌های خدمه استفاده می‌کنند. این جوراب‌ها از پشم و مواد مصنوعی به منظور گرم نگه داشتن پاها در هنگام خیس شدن استفاده می‌شوند.

جوراب‌های خدمه به‌عنوان طول جوراب استاندارد و همچنین محبوب‌ترین انواع جوراب زنانه در نظر گرفته می‌شوند. این نوع جوراب زنانه معمولا بیشتر از اینکه در مجلس رسمی پوشیده شوند، برای پوشیدن روزمره استفاده می‌شوند. این امر به این دلیل است که جوراب‌های خدمه وقتی شلوار یا لباس‌هایی می‌پوشید که از ارتفاع مچ پای شما بالاتر هستند، قابل مشاهده هستند.

درحالی که ارتفاع دقیق جوراب‌های خدمه بسته به سازنده و اندازه متفاوت است، اکثر آن‌ها از پاشنه حدود شش تا هشت اینچ متفاوت هستند. این طول تعادلی عالی بین جوراب‌های مچی و جوراب‌های یک ربع ایجاد می‌کنند تا بتوانند تقریبا با هرنوع کفشی پوشش لازم را  برای پاها ارائه دهند.

جوراب زنانه

ویژگی‌های اصلی جوراب‌های خدمه

  • جوراب‌های خدمه از انواع انواع جوراب زنانه راحت هستند. طول بالای مچ پا به این معنی است که این نوع جوراب‌ها در پاشنه پا نمی‌لغزند، که اغلب زمانی که چکمه، کفش کتانی و… می‌پوشید اتفاق می‌افتد.
  • جوراب‌های کلاسیک خدمه دارای طراحی شیاردار (آجدار) هستند که آن‌ها را برای پوشیدن با کفش‌های تا حدی حجیم ایده‌آل می‌کنند. مواد تشکیل دهنده این جوراب‌ها باعث می‌شود که گرم‌تر از جوراب‌های غیر آجدار عمل کنند.
  • جوراب‌های خدمه گاهی اوقات جوراب‌ چکمه‌ای نامیده می‌شوند. دلیل این نام‌گذاری این است که این جوراب‌ها برای پوشیدن با انواع چکمه‌ها، از چکمه‌های برفی گرفته تا چکمه‌های بارانی و … مناسب هستند.
  • جوراب‌های خدمه می‌توانند برای داشتن ظاهری بامزه و غیررسمی به صورت تا زده استفاده شوند. تا زدن جوراب‌های خدمه به شما امکان می‌دهد طول این جوراب‌ها را با توجه به لباس خود تنظیم کنید.

برای خواندن مقاله “8 مورد از اشتباهات انتخاب شورت زنانه” کلیک کنید.

جوراب‌های سه‌ربع

انواع جوراب زنانه سه ربع، حد وسطی بین جوراب‌های خدمه و جوراب‌های ساق بلند هستند. این انواع جوراب زنانه بلند به طور کامل ساق پا را نمی‌پوشانند، اما بلند تر از طول جوراب‌های خدمه هستند. جوراب‌های سه‌ربع انتخابی محبوب برای افراد شیک پوش هستند. خانم‌ها اغلب این نوع جوراب را در یک محیط اداری با دامن‌های بلند تا زانو یا شلوار می‌پوشند. جوراب‌های سه‌ربع را می‌توان برای مناسبت‌های رسمی، جشن‌ها یا برای یک قرار شام شیک پوشید.

مانند جوراب‌های ساق بلند که در همین مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت، جوراب‌های سه‌ربع اغلب از جنس پلی‌استر، نایلون و اسپندکس ساخته می‌شوند و مشبک هستند. این مواد نازک و کشسان به شما این امکان را می‌دهد که جوراب‌های سه‌ربع را با شلوار یا دامن‌های بلند بدون ایجاد احساس گرما یا ناراحتی بپوشید.

برای خواندن مقاله “قبل از خرید با انواع مدل‌ های جوراب آشنا شوید” کلیک کنید.

ویژگی‌های اصلی جوراب‌های سه‌ربع

  • جوراب‌های سه‌ربع معمولا زیر شلوار پوشیده می‌شوند. به این ترتیب، جنس این انواع جوراب زنانه اغلب نازک‌تر از سایر جوراب‌ها است.
  • گاهی اوقات جوراب‌های سه‌ربع از مواد بسیار نرم و ساخته می‌شوند. این نوع مواد که اغلب از ترکیب چند پارچه تشکیل شده‌است، بسیار راحت است و باعث می‌شود این جوراب‌ها برای پوشیدن در خانه به خصوص در فصل زمستان گزینه‌ای بسیار عالی باشند.
  • جوراب‌های سه‌ربع را می‌توان از بالا تا زد تا ظاهری بامزه داشته باشند. علاوه بر این، تا زدن جوراب‌ها به شما اجازه می‌دهد که طول جوراب را بسته به نوع کفشی که می‌پوشید تنظیم کنید.
  • جوراب‌های سه‌ربع فقط چند اینچ بلندتر از جوراب‌های خدمه هستند و برای کسانی که به پوشش و گرمای بیشتری نیاز دارند، گزینه‌ی خوبی هستند.

جوراب‌های زیر زانو

جوراب‌های زیر زانو از انواع بلند انواع جوراب ساقدار زنانه هستند. جوراب‌هایی که اغلب به‌ جای اهداف علمی برای زیبایی پوشیده می‌شوند. این جوراب‌های بلند قسمت‌های مچ و ساق پا را تا زیر زانو پوشش می‌دهند. جوراب‌های زیر زانو معمولا به‌عنوان بخشی از یونیفرم مدرسه سنتی دخترانه هستند. در کنار دامن‌های چهارخانه و کفش‌های مری جین مشکی کلاسیک، این جوراب‌ها می‌توانند ظاهری نوستالژیک ایجاد کنند.

همچنین می‌توانید جوراب‌های زیر زانو را با دامن و لباس‌های رسمی ست کنید تا یک عنصر جذاب دیگر به لباس‌هایتان اضافه کنید. جوراب‌های بلند زیر زانو اغلب برای مقاصد رسمی و نه به صورت روزمره استفاده می‌شوند. این جوراب‌ها از مواد نازک ساخته می‌شوند. حتی می‌توانید این جوراب‌ها را با کفش‌های پاشنه بلند ست کنید تا در پاییز یا زمستان ظاهری شیک و خاص داشته باشید.

ویژگی‌های اصلی جوراب‌های زیر زانو

  • جوراب‌های زیر زانو می‌توانند گرمای بیشتری در زیر شلوار در ماه‌های سرد زمستان ایجاد کنند. اسکی بازان، اسنوبورد سواران و سایر بازیکنان ورزش‌های زمستانی ممکن است هنگام شرکت در فعالیت‌های زمستانی خود از جوراب‌های زیر زانو برای گرم نگه داشتن پاهای خود استفاده کنند.
  • جوراب‌های زیر زانو یک نوع جوراب عالی برای پوشیدن با انواع چکمه‌ها هستند. چکمه‌های بارانی، چکمه‌های پاشنه‌دار و حتی چکمه‌های سبک نظامی به خوبی با جوراب‌های زیر زانو ست می‌شوند.
  • جوراب‌های زیر زانو با لباس‌های جین عالی به نظر می‌رسند. این نوع جوراب را در تابستان با شلوارک جین یا دامن کوتاه یا با شلوارهای جین کلاسیک در هوای خنک ست کنید.

جوراب‌های ساق بلند

جوراب‌های ساق بلند، بلندترین انواع جوراب زنانه موجود در بازار هستند. جوراب‌های بلند تا بالای ران که تا قسمت میانی یا بالای ران می‌رسند، بیشترین قسمت پاها را می‌پوشانند. به همین دلیل، در هوای سرد، که لایه‌های اضافی برای ایجاد گرمای بیشتر مورد نیاز است، جوراب‌های ساق بلند انتخاب خوبی برای خانم‌ها است.

جوراب‌های ساق بلند را می‌توان جوراب‌های بالای ران نیز نامید. همانطور که قبلا ذکر شد، مواد جوراب‌بافی مانند جوراب شلواری نازک و قابل تنفس است. برخلاف مواد سنتی، مانند پنبه یا حتی پشم، مواد جوراب بافی را می‌توان در ماهای گرم بدون عرق کردن یا ایجاد ناراحتی پوشید. جوراب‌های ساق بلند نه تنها به دلایل علمی بلکه برای اهداف مد و زیبایی پوشیده می‌شوند. جوراب‌های ساق بلند وقتی با دامن‌های کوتاه ست می‌شوند جلوه‌ای زیبا ایجاد می‌کنند و معمولا برای دستیابی به ظاهری فریبنده استفاده می‌شوند. این جوراب‌ها همچنین با بلندتر جلوه دادن پاها به ایجاد یک شکل خوش‌فرم کمک می‌کنند.

جوراب‌های ساق بلند از سایر انواع انواع جوراب زنانه جدا هستند؛ زیرا پاها را به طور کامل می‌پوشانند. اکثر انواع دیگری از جوراب‌ها به اندازه جوراب‌های ساق بلند پوشش ایجاد نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود که این جوراب‌ها نزدیک‌ترین سبک به جوراب شلواری باشند.

ویژگی‌های اصلی جوراب‌های ساق بلند

  • جوراب‌های ساق بلند را می‌توان برای ظاهری شیک یا لباسی که پاها را نشان می‌دهد ست کرد. این شامل دامن‌ها و لباس‌هایی است که به اندازه کافی بلند هستند که نوار جوراب که تا وسط ران بالا می‌رود را بپوشانند.
  • جوراب‌های ساق بلند شباهت زیادی به جوراب شلواری دارند. تفاوت اصلی این دو نوع جوراب در این است که جوراب‌های ساق بلند از وسط ران بریده می‌شوند، درحالی که جوراب شلواری مانند شلوار تا قسمت کمر را می‌پوشاند.
  • جوراب‌های ساق بلند را می‌توان در موقعیت‌ها کاری و حرفه‌ای زیر شلوار یا دامن‌های بلند تا مچ پا پوشید.
  • بسیاری از انواع جوراب‌های ساق بلند که امروزه در دسترس هستند، به عنوان لباس زیر زنانه استفاده می‌شوند. این نوع جوراب‌ها از مواد نازک شبیه به جوراب شلواری ساخته شده و گاهی طرحدار هستند.
  • با توجه به اینکه جوراب‌های ساق بلند قسمت اعظم ساق را می‌پوشانند، این نوع جوراب را می‌توان به جای گن‌ها برای ایجاد یک ظاهر زیبا برای پاها در زیر شلوار استفاده کرد.

جمع‌بندی

انواع جوراب زنانه یکی از متنوع ترین قسمت کمد لباس خانم‌ها را تشکیل می‌دهد. جوراب‌های بد و نامرغوب می‌توانند روز شما را خراب کنند. اگر به اندازه کافی برای خرید جوراب زنانه وقت بگذارید، می‌توانید جورابی خریداری کنید که از پاهای شما به خوبی مراقبت می‌کند، به اندازه کافی با کفش و شلوار شما هماهنگ است و جنس خوب و مرغوبی دارد. در این مقاله به معرفی 5 نوع از انواع جوراب زنانه پرداختیم. شما می‌توانید در سایت نوین ساکس به دنیایی از جوراب‌های با کیفیت و درجه یک در صدها طرح و رنگ جذاب و زیبا دسترسی داشته باشید. تجربه خرید آنلاین جوراب با خیالی راحت را از ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *