سوتین

سوتین،راهنمای خرید انواع سوتین و اندازه گیری سایز سینه

سوتین چیست _ انواع سوتین

همه چیز در مورد سوتین!

سوتین چیست و چرا در زندگی یک زن مهم است؟ انواع سوتین چیست؟ اندازه گیری سایز سوتین به چه صورت انجام می شود؟ تفاوت سوتین جک دار، سوتین مجلسی و سوتین اسفنجی در چیست؟ این سوال احتمالاً سؤالی است که هر دختری در نوجوانی از خود می‌پرسد و شاید اعضای خانواده پاسخی برای این پرسش ها نداشته باشند. اما به طور کلی می توان گفت که طرح مناسب  هر سوتین برای زنان به یک شکل نیست و بانوان انواع مختلف سوتین را در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می دهند که ممکن است برای دیگر افراد مناسب نباشد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد سوتین بفهمیم. از اینکه چطور به وجود آمد، نحوه سایز بندی سینه برای کاپ سینه ‌بند به چه شکل است تا چطور سوتین مناسب خود را پیدا کنیم و پوشیدن یا نپوشیدن آن در سلامتی شما چه نقشی دارد.

پیدا کردن سینه بند مناسب مانند یافتن جفت روحی خود است! بسیاری از زنان فقط به این دلیل که سایز و شکل نامناسبی از آن را می‌پوشند، با سوتین‌های خود مشکل دارند. در واقع اکثر خانم‌ها حتی از اندازه و نوع سینه بند مناسب با شکل بدن خود آگاه نیستند!

وقت آن رسیده است که این لباس اسرارآمیز را رمزگشایی کنیم تا سینه بند مناسب خود را بهتر بشناسید و بتوانید استایلی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

سوتین زنانه یکی از ضروری ترین لباس های زیر بانوان است که برای نگه داری و حفظ فرم سینه مورد استفاده فراوان قرار می گیرد.

سوتین های زنانه دارای مدل های بسیار متنوع و گوناگونی است

سوتین چیست؟

سینه‌بند که معمولاً سوتین نامیده می‌شود، لباس‌زیر زنانه است که برای حمایت از سینه‌های او پوشیده می‌شود. سوتین‌ها با فرم کلاسیک اکثرا برای همه مناسب هستند و بیشتر آنها فرم‌های مختلف سینه را ساپورت می‌کنند. با گذشت زمان، سوتین‌ها از لباس‌های کاربردی تبدیل به لباس‌های فانتزی شدند و از لباس‌های مد روز پشتیبانی می‌کنند و در واقع جنبه شیک بودن این لباس‌های ظریف برای مخاطبین مهم شده است.

تاریخچه سوتین

پوشیدن لباس‌زیر برای حمایت از سینه به یونان باستان باز می‌گردد. زنان آپودسموس (به معنی بند سینه) می‌پوشیدند. آپودسموس نواری از پشم یا کتان بود که روی سینه‌ها پیچیده می‌شد و در پشت سنجاق می‌شد. زنان رومی نیز در طول ورزش از نوارهای سینه استفاده می‌کردند.

همچنین تکه‌های پارچه‌های کتانی در قلعه لنگبرگ در تیرول شرقی در اتریش یافت شده که گمان می‌رود به عنوان سینه‌بند استفاده می‌شده.

از قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم، زیرپوش زنان ثروتمند در دنیای غرب کرست بود که سینه‌ها را به سمت بالا می‌برد.

اما در اواخر قرن نوزدهم، طراحان لباس شروع به تغییر کرست با لباس‌های جایگزین کردند و کرست را به چند قسمت تقسیم کردند: یک وسیله بازدارنده کمربند مانند برای پایین تنه و لباسی که سینه‌ها را از شانه به بالاتنه آویزان می‌کرد.

هرمینی کادوله ، مخترع فرانسوی، اولین مخترعی بود که حق اختراع «سوتین» مدرن به نام «کورسلت-گورج» را ثبت کرد، لباس زیر زنانه‌ای که قسمت بالایی سوتین را از کرست پایینی جدا می‌کرد و اولین گام به سمت سوتین مدرن بود..

یک شهروند نیویورکی به نام «مری پلی فلپس جیکوب» بود که طرح اصلی سوتین را بهبود بخشید و در سال 1914 سوتین را به شکلی که امروز می‌شناسیم به ثبت رساند.

تولید انبوه سوتین در اوایل قرن بیستم باعث شد که این لباس به طور گسترده‌ای در دسترس زنان در ایالات متحده، انگلستان، اروپای غربی و سایر کشورهای تحت تأثیر مد غربی قرار گیرد.

سوتین ها و نیم تنه ها بهترین وسیله برای فرم دهی و نگه داشتن سینه است و ذارای مدل های گوناگون و متنوعی است

سوتین های لیزری و بدون بند در سال های اخیر طرفداران فراوانی پیدا کرده اند.

 

نقش پوشیدن سوتین در سلامتی زنان

برخی متخصصان طبق مطالعات انجام شده پوشیدن این لباس‌زیر را پیشنهاد نمی‌کنند. دلیل این متخصصان برای نپوشیدن سوتین این است که  سوتین تنبلی عضلات سینه‌ای را تشویق می‌کند و ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند. برعکس، با “آزاد کردن” سینه‌ها و ماهیچه‌ها تحریک می‌شود و آنها را مجبور به فعالیت می‌کنید.

برخلاف این نظر برخی متخصصان معتقدند که دختران، به ویژه خانم‌های در سنین خاص، باید سوتین بپوشند و به این کار ادامه دهند. پوشیدن سوتین باعث بالا بردن سینه‌ها می‌شود. نیروی گرانش باعث پایین آمدن سینه‌ها می‌شود. نیازی به گفتن نیست که وزن سینه ها همراه با نیروی جاذبه می‌تواند منجر به افتادگی و ناراحتی شود. پتوز یا افتادگی سینه زنان پیامد طبیعی پیری است. میزان افتادگی سینه‌های زنان به عوامل زیادی بستگی دارد. پوشیدن سوتین می‌تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد و از بسیاری از مشکلات ستون فقرات و کمردرد جلوگیری کند.

نکات مهم برای انتخاب سوتین

اگر ترجیح می‌دهید سوتین بپوشید، این مهم است که لباسی را پیدا کنید که با سایز و فرم سینه شما هماهنگ باشد. پوشیدن سوتینی که در آن راحت نیستید، می‌تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد.

برای مثال، بند و سیم‌های نامناسب می‌توانند در پوست شما نفوذ کنند.

پوشیدن سوتین بدون حمایت ونگهداری کافی از سینه می‌تواند به وضعیت بدن شما آسیب برساند و باعث درد در گردن، کمر و شانه‌های شما شود.

دور از منطق نیست که یک سینه بند نامناسب افراد را از فعالیت بدنی منصرف کند.

سوتین شما بر ظاهر شما و نحوه نشستن لباس بر تن شما تاثیرگذار است که قطعا این موضوع بر میزان اعتماد به نفس شما موثر خواهد بود.

برای پیدا کردن سوتین مناسب برای اینکه بدانید چه نوع سوتینی مناسب شما خواهد بود ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه مقاله به معرفی انواع سوتین خواهیم پرداخت.

انواع سوتین

1.     برلت

سوتین برلت یکی از انواع سوتین زنانه است که کاربردهای فراوانی دارد
سوتین برلت اغلب دارای کاپ است و در هنگام پوشیدن احساس راحتی زیادی خواهید داشت. این نوع سوتین ها اغلب فری سایز هستند.

چکار می‌کند:

برلت نوعی سوتین بدون سیم یا فنجان قالب‌گیری شده است و دارای بندهایی است که می‌تواند نازک یا توری باشد. این نوع سوتین برای پوشش و راحتی عالی هستند، سادگی این نوع سینه بند به این معنی است که حمایت‌کنندگی زیادی ندارد.

نوع سینه:

می‌توانید از این نوع سوتین برای شکل‌های مختلف سینه با اندازه‌های کوچکتر سینه استفاده کنید.

2.     سوتین بدون بند

به سوتین بندی، سوتین باندی هم گفته می شود.
سوتین بدون بند در انواع مختلفی تولید می شود که برخی از آنها برای استفاده روزمره و برخی دیگر برای مجالس مورد استفاده قرار می گیرد.

چکار می‌کند:

سوتین‌های بدون بند سینه‌ها را با سیم زیرین و با کمک آستر سیلیکونی یا لاستیکی برای جلوگیری از لغزش نگه می‌دارند. اکثر آنها کاپ‌های قالبی دارند تا به حفظ شکل سینه‌ها کمک کند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

یک سوتین بدون بند خوب برای هر کمد لباسی ضروری است. سوتین‌های بدون بند برای پوشیدن زیر لباس‌ها یا تاپ‌هایی با شانه‌های باز مناسب هستند. سوتین‌های بدون بند انواع مختلفی دارند، بنابراین حتماً آن را برای تست استفاده کنید تا مشخص شود که آیا نوع مناسب خود را پیدا کرده‌اید یا خیر..

نوع سینه:

تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه .

3.     سوتین جک دار

سوتین جک دار نوعی سینه بند است که اغلب برای مجالس کاربرد دارد.
سوتین جک دار یکی از پرفروش ترین و پرتقاضا ترین سوتین ها برای مجالس است.

چکار میکند:

سوتین‌های جک دار دارای نوعی جک است که باعث می شود تا سینه ها به هم نزدیک تر شده و خوش فرم تر شوند. این نوع سینه بند یک لیفت ظریف را برای افزایش شکل طبیعی سینه شما فراهم می‌کند. اغلب سوتین جک دار به عنوان سوتین فانتزی شناخته می‌شود و کاربرد عمومی ندارد.

چه زمانی آن را بپوشیم:

کاپ‌های این نوع سینه بند معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ظاهری زنانه و جذاب با پوشش کمی داشته باشند. این یکی دیگر از مدل‌های سوتین است که می‌توان آن را به‌صورت معمول پوشید و برای تاپ‌ها و لباس‌های کوتاه ایده‌آل است.

نوع سینه:

برای انواع فرم سینه، به ویژه آنهایی که حجم پرتری از سینه را دارند مناسب است.

4.     سوتین کلاسیک

سوتین کلاسیک ، پرکاربرد ترین نوع سینه بند برای مصارف روزانه است.
سوتین کلاسیک، پرکاربردترین نوع سوتین برای مصارف روزانه در بین دختران جوان و بانوان است.

چکار میکند:

سوتین کلاسیک نوعی سوتین است که کاملاً راحت است. این سبک معمولاً با کاپ‌های قالبی بدون درز است تا رد سوتین بر زیر لباس‌تان مشخص نباشد.

چه زمانی آن را بپوشیم:

این نوع سوتین در زیر هر تاپ و لباس گشادی عالی است.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه.

5.      سوتین ریسر بک

سوتین های ورزشی مناسب برای پیاده روی، تمرینات ورزشی و...
سوتین های ریسر بک اغلب فری سایز هستند .

چکار میکند:

سوتین‌های ریسربک دارای یک بند مرکزی یا دو بند متقاطع هستند که شکل Y یا V بین تیغه‌های شانه را تشکیل می‌دهند. این سبک برای تقویت حمایت و توزیع یکنواخت وزن در امتداد شانه‌ها و پشت شما طراحی شده است. از این سوتین می‌توان به عنوان نیم تنه ورزشی نیز استفاده کرد.

چه زمانی آن را بپوشیم:

نحوه قرارگیری بندها روی شانه نسبت به مدل‌های سوتین استاندارد محتاطانه‌تر است، بنابراین سوتین‌های ریسربک برای پوشیدن با تاپ‌های بدون آستین عالی هستند.

انواع سینه:

تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه، به خصوص سینه‌های بزرگتر که به پشتیبانی اضافه نیاز دارند می‌توانند از این سینه‌بند استفاده کنند.

6.     سوتین بدون سیم

سوتین بدون بند مناسب برای مصارف روزانه
این نوع سینه بند راحتی بیشتری دارد و برای مصارف روزمره عالی است.

چکار میکند:

سوتین‌های بدون سیم را می‌توان در انواع مختلف و سبک‌های مختلف یافت. اگر احساس سیم را دوست ندارید و نیازی به پشتیبانی سیمی ندارید، سوتین‌های بدون سیم راه بسیار خوبی هستند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

شما می‌توانید این نوع سوتین را هر روز با هر چیزی بپوشید. در واقع این نوع سوتین مناسب برای انواع لباس‌های شماست.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل ها و اندازه‌های سینه.

7.     سوتین ورزشی

سوتین ورزشی مناسب برای باشگاه و ورزش
اغلب بانوان در باشگاه از این نوع سوتین ها استفاده می کنند.

چکار میکند:

سوتین ورزشی برای به حداقل رساندن حرکت سینه در حین فعالیت بدنی طراحی شده است. آنها بسته به شدت فعالیت بدنی سطوح مختلفی از پشتیبانی و فشرده‌سازی (تاثیر سبک، متوسط و زیاد) را ارائه می‌دهند. اگر در حال دویدن هستید، قطعاً یک سوتین ورزشی با تاثیر بالا می‌خواهید. سوتین‌های ورزشی سبک و متوسط برای فعالیت‌هایی مانند یوگا (فعالیت‌هایی که در آن جهش زیادی وجود ندارد) بهتر هستند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

هر وقت که تصمیم به ورزش کردن و فعالیت دارید. چه در باشگاه، چه در استودیو یوگا، و یا در مسیرهای پیاده‌روی و غیره .

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه. پیدا کردن سینه بند ورزشی بستگی به فعالیت و اندام شما دارد. برای سینه‌های بزرگ‌تر، قطعاً باید آن‌ها را امتحان کنید و حرکت کنید تا مطمئن شوید که حمایت و راحتی مورد نیاز شما را تامین می‌کند.

8.     سوتین پوش‌آپ

چکار میکند:

سوتین مجلسی پوش‌آپ با استفاده از کاپ‌های زاویه‌دار  اسفنجی و جک‌های داخل آن، نوعی سوتین اسفنجی است که سینه‌ها را به هم نزدیک و به بالا متمایل می‌کند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

سوتین‌های پوش‌آپ یا سوتین جک‌دار را معمولا با تاپ‌ها و لباس‌های کوتاه می‌پوشند.

انواع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه.

9.     سوتین بارداری

چکار میکند:

سوتین بارداری (نباید با سوتین‌ شیردهی که مخصوص شیردهی ساخته شده‌اند اشتباه گرفته شود) نوعی از سینه بند است که برای پوشیدن در دوران بارداری و بعد از آن طراحی شده است. سینه‌های خانم‌ها در دوران بارداری رشد می‌کنند، بنابراین اکثر مدل‌های سینه‌بند بارداری، اگر نه همه، با پارچه‌های کشدار و منعطف دوخته می‌شوند. برای تطبیق با اندازه‌های متغیر سینه، آن‌ها همچنین دارای بندهای قابل تنظیم و قلاب‌ و چشمی اضافی در پشت هستند تا سایز‌های مختلف سینه را در طول دوران بارداری پشتیبانی کند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

سوتین بارداری را می‌توان هر زمان که زمان مناسبی برای شما باشد پوشید. اندازه سینه‌ها در سه ماهه اول شروع به تغییر می‌کند، زیرا بدن شما شروع به تولید شیر می‌کند.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه؛ اگر برای پیدا کردن سوتین بارداری که دوست دارید مشکل دارید، می‌توانید به دنبال سوتین‌های دیگر با همین ویژگی‌ها باشید.

10.  سوتین باندو ( باندی)

 

چکار میکند:

سوتین‌های باندو در اصل رینگ‌های پارچه‌ای هستند که فقط سینه‌های شما را می‌پوشاند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

باندو نوع خوبی از سوتین برای پوشیدن زیر تاپ یا لباس‌های بدون بند و در برخی موارد حتی به عنوان یک تاپ است.

نوع سینه:

مناسب برای همه فرم‌های سینه‌ و اندازه‌های کوچکتر سینه است. حمایت کمی ارائه می‌دهد به همین خاطر برای سینه‌های بزرگ مناسب نیستند.

11.  سوتین لانگ لاین

چکار میکند:

سوتین لانگ لاین نوعی ترکیبی بین یک تاپ کراپ و یک سوتین است. بند آن از سوتین‌های معمولی پایین‌تر است و ممکن است تا باسن شما کشیده ‌شود تا حمایت بیشتری داشته باشد. حتی ممکن است برخی از آنها برای کمک به شکل دادن به کمر طراحی شده باشند. برخی از این نوع سینه بند را می‌توان به عنوان کراپ مجلسی یا نیم تنه مجلسی استفاده کرد.

چه زمانی آن را بپوشیم:

می‌توانید مدل‌های سوتین لانگ لاین را پیدا کنید که برای موارد مختلف، از لباس‌های روزمره تا لباس عروس، طراحی شده‌اند.

نوع سینه:

مناسب برای سینه‌های پرتر و اندازه سینه‌های بزرگتر که نیاز به حمایت بیشتری دارند.

12.  سوتین هالتر

چکار میکند:

سوتین هالتر نوعی سوتین است که برای پوشیدن با تاپ هالتر طراحی شده است. طراحی بندها دقیقاً مانند تاپ هالتر است که اگر طرفدار سوتین‌های بدون بند نیستید بسیار عالی است.

چه زمانی آن را بپوشیم:

سوتین هالتر برای پوشیدن زیر تاپ هالتر طراحی شده اند، اما می‌توانید آن را زیر هر چیزی از بلوز گرفته تا تی‌شرت بپوشید. این نوع سینه‌بند برای استفاده روزمره توصیه نمی‌شود، زیرا منبع حمایت گردن شما است، که به خصوص اگر سینه‌های بزرگتری داشته باشید، می‌تواند فشار  زیادی به گردن شما وارد کند.

13.  سوتین شیردهی

چکار میکند:

مدل‌های سوتین‌های شیردهی دارای کاپ‌هایی هستند که مرکز آن بسیار پایین قرار می‌گیرد، با یقه‌ی V عمیق کاپ‎ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهر شما راکاملا طبیعی جلوه می‌دهند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

بیشتر خانم‌ها این نوع سوتین را برای دوران شیردهی استفاده می‌کنند. این نوع سوتین برای تاپ‌ها و لباس‌های کوتاه ایده‌آل است.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه.

14.  سوتین با پوشش کامل

چکار میکند:

برای سوتین‌های پوشاننده کامل مهم‌تر از هر چیزی حمایت و راحتی آنهاست که آنها را به انتخابی عالی برای سینه‌های بزرگتر تبدیل می‌کند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

سوتین‌های پوشاننده کامل یک سوتین عالی برای روزمره هستند. آن‌قدر راحت هستند که با هر چیزی که می‌خواهید می‌توانید بپوشید.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه، به خصوص سینه‌های پرتر و بزرگتر.

سوتین فنردار

چکار میکند:

سوتین فنردار یک مدل سوتین معمولی است که دارای نوار نازک و نیم دایره‌ای از مواد سفت و سخت است که در پارچه زیر هر فنجان دوخته می‌شود. سیم زیرین به منظور ارائه پشتیبانی تقویت شده و بالابر کمی است. پیدا کردن سوتین فنردار مناسب می‌تواند مشکل باشد. نوع یا اندازه اشتباه می‌تواند ناراحتی بیشتری نسبت به بالابردن سینه و پشتیبانی آن ایجاد کند که برای آن طراحی شده است. در واقع، 42 درصد از زنان در جامعه ما به عنوان بزرگ‌ترین مشکل سینه‌بند خود از وجود فنر ابراز ناراحتی می‌کنند.

چه زمانی آن را بپوشیم:

سوتین‌های فنردار در انواع مدل‌های سوتین، از بدون بند گرفته تا بالکن وجود دارند. اگر پشتیبانی اضافه را ترجیح می‌دهید، می‌توان آنها را در تمام روز و هر روز پوشید. نکته کلیدی این است که سینه‌بند فنرداری را پیدا کنید که به اندازه یک سینه بند بدون سیم راحت باشد، و فلز آن در بدن شما فرو نرود  .

نوع سینه:

سینه های پرتر و سایز سینه بند بزرگتر.

سوتین قابل تبدیل

چکار میکند:

سوتین‌های قابل تبدیل دارای بندهایی هستند که می‌توانند از حالت مستقیم به ضربدری بروند. تطبیق پذیری آنها باعث می‌شود تا بتوان آنها را با انواع لباس‌ها پوشید.

چه زمانی آن را بپوشیم:

اگر برنامه‌هایی دارید که نیاز به تعویض سریع لباس دارند، انتخابی بی دردسرتر از سوتین‌های قابل تبدیل ندارید. آنها می‌توانند در طیف وسیعی از سبک‌های مختلف موجود باشند زیرا تنها تغییر در در نوع بستن آن است. بسته به استایلی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید تقریباً با هر چیزی یک سوتین قابل تبدیل را بپوشید.

نوع سینه:

مناسب برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های سینه.

نحوه اندازه گیری سایز سوتین در خانه

هرکسی که سوتین نامناسب یا اندازه سوتین نامناسبی پوشیده است، می‌داند که انجام این کار می‌تواند یک لباس بی‌عیب و نقص یا بدتر از آن، یک روز کامل را خراب کند. درد سینه و کمردردی که می‌تواند ناشی از  سینه‌های بزرگ باشد جای شوخی ندارد.) راه حل این است که مجموعه‌ای از لباس‌های زیر مناسب را پیدا کنید که برش، تناسب و اندازه مناسب داشته باشند.

اندازه سوتین بین برندهای مختلف لباس زیر زنانه بسیار متغیر است. یک سوتین سایز متوسط در یک برند می‌تواند یک سوتین سایز بزرگ برای برند دیگری باشد. بهترین راه این است که اندازه سوتین خود را با اندازه‌گیری سینه با استفاده از این دستورالعمل‌های ساده اندازه‌گیری کنید.

یادگیری نحوه اندازه‌گیری سایز سوتین کارآمد است و نوشتن آن‌ها در یادداشتی روی تلفن یا جای دیگری که هنگام خرید سوتین در دسترس باشد، خرید سوتین را بسیار آسان‌تر می‌کند، مخصوصاً برای خریداران آنلاین. . تجهیزات زیادی برای اندازه گیری سایز سوتین نیاز نیست: تنها چیزی که نیاز دارید یک متر نواری و کمی وقت آزاد است. بهتر از همه، دانستن نحوه اندازه‌گیری سینه‌تان، باعث می‌شود که تغییرات ایجاد شده در سینه‌ها (از کاهش یا افزایش وزن، نوسانات هورمونی، افزایش سن، بارداری و موارد دیگر) استرس کمتری داشته باشید.

علائم اینکه یک سوتین نامناسب را مورد استفاده قرار داده‌اید چیست؟

در اینجا چند علامت مشخص وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است سایز سوتین مناسب نپوشید:

  • چروک شدن کاپ‌ها،
  • ایجاد فشار توسط فنر موجود در سینه بند بر سینه‌ها،
  • بالا رفتن بند،
  • ریختن کاپ،
  • لیز خوردن بند، یا سوتین که هنگام بالا بردن سوتین.

مرحله 1: اندازه دور زیر سینه خود را تعیین کنید

در حالی که بدون سوتین هستید یا سوتین بدون اسفنج استفاده می‌کنید، از یک متر برای اندازه گیری دور زیر سینه خود استفاده کنید، جایی که بند سوتین‌تان قرار می‌گیرد. نوار باید تراز و کاملاً  آزاد باشد. به نزدیکترین عدد صحیح گرد کنید. اگر عدد زوج است، چهار اینچ اضافه کنید. اگر فرد است، پنج اینچ اضافه کنید. اندازه دور کمر شما حاصل این محاسبه است. (بنابراین اگر 32 اینچ اندازه گرفته‌اید، اندازه نوار سوتین مناسب برای شما 36 است. اگر 33 اینچ اندازه گیری کرده‌اید، اندازه سوتین مناسب برای شما 38 است.

مرحله 2: اندازه سینه خود را انجام دهید

متر را کمی شل به دور کامل‌ترین قسمت سینه خود (در سطح نوک سینه) بپیچید. به نزدیکترین عدد صحیح گرد کنید.

مرحله 3: اندازه فنجان خود را محاسبه کنید

اندازه زیر سینه محاسبه شده خود (مرحله 1) را از اندازه سینه خود کم کنید (مرحله 2) و به نمودار اندازه کاپ سوتین در اینجا مراجعه کنید. اندازه سوتین شما اندازه بند شما با اندازه فنجان شما است

بدانید که چگونه اندازه را به درستی کم یا زیاد کنید

اگر برای تناسب اندام باید اندازه کاپ سینه را پایین بیاورید، یک اندازه باند را بالا ببرید و بالعکس. به عنوان مثال، اگر 34C برای شما در فنجان ها خیلی بزرگ است، به 36B بروید. از نمودار اندازه سوتین در اینجا استفاده کنید تا مطمئن شوید که اندازه سوتین را به درستی بالا یا پایین می‌برید، و به یاد داشته باشید که اندازه سوتین شما بسته به مارک یا نوع سوتین ممکن است کمی تغییر کند. ممکن است برای یافتن تناسب کامل نیاز به آزمون و خطا داشته باشید.

سخن پایانی

در آخر باید بدانیم هر لباسی که به تن می‌کنیم مستقیما با بدن و سلامتی ما در ارتباط است. انتخاب بهترین نوع سینه‌بند که هم حمایت کافی از سینه‌ها را داشته باشد و هم خوش‌پوش و زیبا در تن جلوه کند و هم شما در طول مدت استفاده از آن احساس راحتی کنید بسیار مهم است.

امیدواریم این مقاله راهنمای جامعی در انتخاب بهترین نوع سوتین مناسب برای شما بوده باشد.شما در فروشگاه اینترنتی نوین ساکس می توانید انواع سوتین های جک دار، سوتین ورزشی، سوتین اسفنجی، سوتین مجلسی و دیگر انواع سوتین های فانتزی را با بهترین قیمت خریداری نمایید. در تمامی صفحات خرید محصول، راهنمای اندازه گیری سایز سوتین نیز درج شده تا کاربران بتوانند به راحتی سایز خود را اندازه گیری و خریداری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *