لباس زیر

لباس زیر مناسب برای بارداری

لباس زیر مناسب برای بارداری

دوران بارداری، یکی از دوران ویژه زندگی زنان است. در این دوران فرم بدن به خاطر بارداری تغییر پیدا می‌کند. به واسطه این تغییرات لازم است که خانم‌ها برای راحتی لباس‌های مناسب بپوشند. در این مقاله قصد داریم درباره انتخاب لباس زیر مناسب برای بارداری صحبت کنیم. اگر شما هم در حال تجربه این موقعیت شیرین هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

چه زمانی لباس زیر مناسب برای بارداری بخریم؟

یکی از اولین نشانه‌های بارداری بزرگ شدن سایز سینه‌ها است. الگوی رشد سینه‌ها در افراد مختلف تفاوت دارد. سینه بعضی از زنان در سه ماهه اول بارداری بزرگ می‌شود. در برخی دیگر نیز رشد سینه‌ها تا ماه‌های پایان بارداری ادامه دارد.

انتخاب لباس زیر زنانه مناسب در این دوران، می‌تواند سیر رشد سینه‌ها را کنترل کند. زمانی که احساس کردید در لباس زیر زنانه فعلی خود احساس راحتی ندارید، اقدام به خرید یک لباس مناسب با وضعیت فعلی بدنتان کنید.

لباس زیر مناسب برای بارداری

خرید لباس زیر مناسب برای بارداری

رعایت یک سری نکات در هنگام خرید سوتین زنانه مناسب اهمیت بالایی دارد. در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم.

1- محافظت بالا

مهمترین ویژگی در انتخاب لباس زیر مناسب برای بارداری، قابلیت محافظت بالای آن از بافت سینه است. به دلیل افزایش سایز سینه، مقداری سنگین‌تر از قبل می‌شود. در نتیجه باید از لباس زیری استفاده شود که همه بافت سینه را پوشش دهد. این مسئله علاوه‌بر جنبه سلامتی، زیبایی بدن را هم شامل می‌شود. پس از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای خواندن مقاله “تفاوت نیم تنه و سوتین چیست؟” کلیک کنید.

2- بند محافظ لباس زیر

در قسمت زیرین لباس زیر یک بند کشی قرار دارد که در هنگام خرید لباس زیر زنانه باید به آن توجه کنید. در صورتی که نمی‌دانید سایز شما چقدر تغییر کرده، با یک متر اندازه بند محافظ را از روی لباسی که به تن دارید بگیرد.

لباس زیر مناسب برای بارداری

دور سینه را از قسمت کاپ لباس زیر تا پشت کمر را اندازه بگیرید. در هنگام خرید این اندازه‌ها را به فروشنده بدهید تا در انتخاب سایز مناسب به شما کمک کند. نکته‌ای که در رابطه با بند لباس زیر وجود دارد، این‌ که نباید خیلی سفت باشد. بلکه با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

3- کاپ لباس زیر

همان‌طور که قبلا گفتیم، لباس زیر مناسب برای بارداری باید تمام سینه را پوشش دهد. در صورتی که در دوران بارداری هستید، با خرید لباس زیر با سایز بزرگتر مشکل شما حل خواهد شد. اگر در دوران شیردهی هستید، برای این دوران لباس‌هایی طراحی شده که قسمت کاپ آن به راحتی باز و بسته می‌شود. در نتیجه با انتخاب سایز مناسب به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

4- لباس زیر فنردار نخرید

لباس زیرهای بدون فنر که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند، بهترین انتخاب در دوران بارداری و شیردهی هستند. ویژگی این لباس‌ها این‌ است که خیلی راحت بوده و در هنگام ورزش یا موقع شب احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند.

لباس زیر مناسب برای بارداری

5- جنس لباس زیر

جنس لباس زیر از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام خرید لباس زیر سعی کنید جنس نخی انتخاب کنید. روی بعضی از لباس زیرها عبارت «صددرصد کتان» وجود دارد، این نوع لباس زیرها بهترین انتخاب هستند و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

خرید شورت زنانه مناسب برای بارداری

یکی از مواردی که خانم‌ها در دوران بارداری خود تجربه می‌کنند، ترشحات دوران بارداری است. این ترشحات حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. از طرفی هم محیط واژن بسیار حساس و مستعد عفونت است. در نتیجه همیشه باید خشک و تمیز باشد. یکی از راه‌های خلاصی از این مشکل استفاده از شورت‌های نخی است.

شورت مناسب بارداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مواردی که باید در دوران بارداری به آن توجه شود شورت است. پارچه شورت بارداری باید دارای قابلیت تنفسی خوبی باشد، تا بتواند تعریق و رطوبت را از بدن خارج کرده و محیط واژن را بهداشتی کند. ویژگی دیگری که شورت زنانه باید داشته باشد، این‌که جریان هوا به راحتی از آن عبور کند. در نتیجه بهترین نوع پارچه برای شورت، جنس نخ، پنبه و الیاف طبیعی است.

لباس زیر مناسب برای بارداری

با توجه به بزرگ شدن ناحیه شکم و باسن در دوران بارداری، برای ایجاد محیط مناسب برای جنین، شورت زنان باردار باید راحت باشد.

شورت مخصوص بارداری

این شورت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای فاق بلند و مناسب هستند. همچنین، بخش بالایی شورت به خوبی روی شکم را می‌پوشاند. برای جلوگیری از فشار آمدن به شکم، دور کمر شورت به وسیله دکمه، بند، کش و … متناسب با سایز شکم قابلیت تغییر دارد. همچنین، به دلیل استفاده از نخ و پنبه، باعث کاهش تعریق و رطوبت و مانع از رشد باکتری می‌شود.

سخن آخر

اگر شما هم در دوران بارداری به سر می‌برید و به دلیل تغییرات این دوره با لباس زیر خود مشکل دارید، نگران نباشید. برای تهیه لباس زیر مناسب برای بارداری از سایت نوین ساکس لباس زیر مورد نظر خود را انتخاب و با آسودگی خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *