دسته‌بندی نشده

قبل از خرید با انواع مدل های جوراب آشنا شوید

انواع مدل های جوراب

یک جفت جوراب نامرغوب می‌تواند پا و انگشتان پای شما را اذیت کند و در نتیجه روز شما را خراب کند. به‌عنوان‌مثال جوراب زنانه‌ای که تنگ است، قسمت جلوی جوراب بی‌کیفیت و همچنین بدون ظرافت دوخته شده است که جنس الیاف پارچه آن نیز پلاستیکی است. این جوراب منجر به تاول زدن انگشتان می‌شود. اما در مقابل، اگر برای انتخاب و خرید انواع مدل‌ های جوراب زنانه یا دخترانه، وقت بگذارید، پای شما را اذیت نمی‌کند. خیلی گرم نیست و پاها دچار تعرق بسیار نمی‌شوند. از پاها به‌ خوبی حمایت می‌کند و پاها کمتر دچار مشکل بوی بد، می‌شوند.

جوراب یکی از پوشاک اصلی است که برای همه در سنین مختلف از کوچک تا بزرگ طراحی و تولید می‌شود. تنوع در مدل‌های جوراب دخترانه و زنانه، از لحاظ ظاهری تا جنس و مرغوبیت پارچه جوراب، قدرت انتخاب بالایی را به خانم‌ها داده است. در ادامه به معرفی انواع مدل‌ های جوراب می‌پردازیم.

انواع مدل‌ های جوراب

در خصوص انواع مدل‌ های جوراب زنانه می‌توان به مواردی اشاره کرد، از جمله:

جوراب

جوراب بدون ساق

جوراب زنانه بدون ساق که به جوراب کفی نیز معروف است، مناسب کفش‌های عروسکی، مجلسی و به طور کل کفش‌هایی که نباید جوراب از پس کفش دیده شود. این نوع از انواع مدل‌ های جوراب به‌گونه‌ای طراحی شده که فقط دورتادور پای شما را می‌پوشاند و برای کفش‌های روباز طراحی شده است.

جوراب معمولی با ساق متوسط

این نوع از انواع مدل‌ های جوراب، معمولی‌ترین نوع جوراب زنانه است. این نوع جوراب ساق آن کمی بالاتر از قوزک پا قرار می‌گیرد و یک کش الاستیک نیز، در بالای جوراب وجود دارد. بهترین جنس این نوع جوراب، نخ پنبه است. به این دلیل که این نوع جنس، مانع عرق کردن بیش از حد پا می‌شود. این مدل از جوراب مناسب برای تمام فصول است و از تنوع رنگی بالا نیز برخوردار است. می‌توانید این مدل جوراب را در باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید، زیرا قوزک پا را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند.

جوراب ساق بلند

جوراب ساقدار از انواع مدل‌ های جوراب، مصارف گوناگونی دارند که در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. اگر جنس این مدل از جوراب‌ها پشمی باشد، مناسب پوشیدن در فصل‌های سرد سال است. جوراب‌های پشمی ساق بلند، مناسب بوت یا چکمه در روزهای بارانی و برفی، به‌ منظور گرم نگه‌داشتن پا است و همچنین مانع از خیس شدن پا می‌شود. جوراب ساق بلند را می‌توانید در باشگاه‌های ورزشی، برای مراقبت بهتر از مچ و ساق پا، بپوشید. اما اگر جنس جوراب ساق بلند، پلاستیک باشد که بیشتر با رنگ‌های سفید، مشکی و رنگ پا تولید می‌شود، مناسب پوشیدن با دامن در مهمانی‌ها و مجالس است.

جوراب مچی

جوراب‌های مچی زنانه یکی دیگر از انواع مدل‌ های جوراب هستند که طرفدار بسیاری دارد و از مدل‌های محبوب است. این نوع جوراب مناسب فصل‌های گرم سال و شلوارهای کوتاه است. جوراب مچی را می‌توانید با کفش‌های کتونی بپوشید یا برای ورزش در هوای گرم از آن استفاده کنید. جوراب‌های مچی در طرح‌ها و جنس‌های مختلف، از جنس نخ پنبه و ضخیم تا جوراب شیشه‌ای و نازک تولید می‌شوند.

جوراب بالای ران

این نوع جوراب از انواع مدل‌ های جوراب، در طرح‌ها و جنس‌های مختلف، از جنس ضخیم تا نازک تولید می‌شوند؛ بنابراین مصارف گوناگونی در فصول مختلف سال دارند. طراحی این مدل از جوراب به‌گونه‌ای است که تمام پا را به‌علاوه قسمتی از ران را می‌پوشاند. در ابتدا این نوع جوراب توسط مردان و زنان اسکاتلندی پوشیده می‌شدند، اما اکنون خانم‌ها همراه با دامن و لباس خود، آن را می‌پوشند که بسیار شیک و جذاب است.

مدل جوراب

جوراب واریس

یکی دیگر از انواع مدل‌ های جوراب، جوراب واریس است که علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی نیز دارد. این نوع جوراب‌ها، برای جلوگیری از انسداد جریان خون و پیشرفت واریس مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوراب واریس با اعمال فشار لازم باعث می‌شود خون از پاها به طور طبیعی به قلب برگردند. بر اساس تحقیقات صورت‌ گرفته، این نوع جوراب می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های مزمن وریدی مانند edema و واریس کمک نماید.

جوراب نیمه پوش

این مدل از جوراب فقط قسمت سرپنجه را می‌پوشاند. جوراب نیمه پوش زنانه در مدل‌های مختلفی طراحی شده است که برخی از آن‌ها فقط قسمت انگشتان پا را می‌پوشاند و بعضی دیگر از این مدل، بدون انگشت است. این مدل از جوراب‌ها عرق پا را جذب می‌کند و مانع از آسیب‌دیدگی پوست پا در تماس با کفش می‌شود.

جوراب یک ربع

این مدل از انواع مدل‌ های جوراب، تا بالای قوزک پا را به طور کامل می‌پوشاند. می‌توانید این مدل از جوراب‌ها را برای روزهای گرم تابستان و با کفش‌های اسپرت استفاده کنید.

جوراب مهماندار

جوراب‌های مهمان‌دار زنانه یکی دیگر از انواع مدل‌ های جوراب است که دارای ساق 12 تا 15 سانتی‌متر هستند که پاهای شما را از سرما حفظ می‌کند و اگر در روزهای سرد زمستان باید برای مدت طولانی بیرون از خانه باشید، این مدل از جوراب‌ها به پاهایتان گرما می‌بخشد و انتخاب بسیار مناسبی هستند. علت نام‌گذاری این مدل این است که این نوع جوراب‌ها توسط مهمانداران و زنان خدمه هواپیما استفاده می‌شود.

جوراب زنانه فانتزی

جوراب فانتزی یکی دیگر از انواع مدل‌ های جوراب است که از تنوع رنگی بالا با طرح‌های جذاب و زیبا، برای تمام سنین خانم‌ها طراحی و تولید شده است. معمولاً این نوع از جوراب‌ها از جنس نخ پنبه تولید می‌شوند که دوام و مرغوبیت بالا و خوبی دارند.

برای مطالعه مقاله “راهنمای جامع خرید سوتین” کلیک کنید.

جوراب تابه‌تا

جوراب‌های لنگه‌به‌لنگه یا تابه‌تا، در بین طرف‌داران مد از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این مدل از جوراب‌ها، ساق‌هایی با اندازه‌های متفاوت دارند و تنها ویژگی این مدل نسبت به سایر مدل‌ها، طرح دولنگه بودن آن‌ها است که با هم قرینه نیستند و فرق دارند.

جوراب لا انگشتی

این نوع جوراب به‌گونه‌ای است که در قسمت پنجه پا هرکدام از انگشت‌ها به‌صورت مجزا مانند دستکش، در جوراب قرار می‌گیرند. این مدل از جوراب‌ها طرف داران خاص خودش را داشته است.

جوراب شیشه‌ای

اغلب این نوع از جوراب‌ها، در مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که استایل جذاب و خاصی را به شما می‌دهد.

جوراب شستی

یکی دیگر از انواع جوراب‌ها، جوراب زنانه شستی است که طراحی آن به‌گونه‌ای است که یک فاصله بین شصت پا و بقیه انگشتان وجود دارد. این نوع جوراب‌ها برای پوشیدن با دمپایی و صندل بسیار مناسب‌اند. یکی از انواع جوراب‌های شستی، جوراب‌های تابی هستند که اغلب ژاپنی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

خرید جوراب

نکاتی که پیش از خرید جوراب باید به آن توجه کنید:

  • باید به کیفیت جوراب توجه کنید. پا قلب دوم بدن است و پوشش و جنس جوراب اهمیت بسیاری دارد. جوراب‌های نخی و پشمی بهترین انتخاب برای جوراب باکیفیت است.
  • بیشتر جوراب‌ها سایز ندارند و انعطاف‌پذیرند. اما برخی از جوراب‌ها سایزبندی دارند و باید توجه داشته باشید که بر اساس سایز پای خود آن را انتخاب کنید.
  • باتوجه‌ به فصول سرد یا گرم جوراب خود را انتخاب کنید تا متناسب با شرایط جوی، در آن احساس راحتی داشته باشید و اذیت نشوید.
  • در خرید جوراب نوزادان و کودکان باید دقت بیشتری داشته باشید. زیرا نوع پارچه و کش جوراب، باتوجه‌ به پوست حساس نوزادان و کودکان، مورد اذیت و آزارشان می‌شود.

خرید جوراب زنانه

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی انواع مدل‌ های جوراب پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، جوراب‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، کاربردهای گوناگونی دارند و متناسب با موقعیت و روزهای گرم یا سرد سال، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و خرید کنید. بهترین و مرغوب‌ترین انواع جوراب و لباس زیر زنانه را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نوین ساکس خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *