جوراب

جوراب‌های پر طرفدار در سال 1401

جوراب یکی از پوشینه‌های اصلی برای کلیه اقشار جامعه در سنین مختلف است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این کفش و لباس است که شخصیت آن‌ها را به دیگران انتقال می‌دهد.

در صورتی که این‌گونه نیست. این مدل جوراب‌ها هستند که نکات زیادی را درباره شخصیت افراد بیان می‌کنند. در ادامه قصد داریم درباره جوراب‌های پر طرفدار در سال 1401 ، خرید انواع جوراب و … صحبت کنیم.

تاریخچه جوراب

قبل از این‌ که درباره جوراب، انواع آن، تنوع شکل و … صحبت کنیم، ابتدا درباره تاریخچه آن بحث می‌کنیم. پیدایش جوراب به 250 تا 420 سال بعد از میلاد در مصر و یونان باستان برمی‌گردد. در آن دوران مردان کارگر و برده‌ها در حین کار از جوراب‌های بلند استفاده می‌کردند. همچنین، زنان نیز در خانه از جوراب‌های ساق کوتاه استفاده می‌کردند.

جوراب‌های کوتاه و ابریشمی در چین و ژاپن نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در قرن دوازدهم در اروپا جوراب‌های سابق بلند به ساق کوتاه تبدیل شدند. در ایران نیز ناصرالدین شاه در بازگشت از سفر انگلستان، برای همسران خود از آن‌ جا جوراب سوغات آورد. بعد از گذشت چندین سال و استفاده از جوراب، کم کم استفاده از آن برای اقشار پایین جامعه نیز گسترش پیدا کرد.

انواع مدل جوراب بر اساس سایز و طول

سلیقه افراد در هنگام خرید جوراب متفاوت است. به همین خاطر افراد بر اساس اندازه، طول و رنگ می‌توانند اقدام به خرید کنند. در ادامه درباره مدل‌های مختلف جوراب‌ها صحبت می‌کنیم.

1- جوراب کالج

جوراب‌های کالج برای کفش‌های کالج مناسب هستند. رویه این جوراب‌ها مشخص نیست. بنابراین برای جلوگیری از عرق و بوی بد پا این نوع جوراب‌ها مناسب استفاده با کفش‌های کالج هستند. (مشاهده و خرید جوراب کالج فانتزی)

2- جوراب مچی یا ساق کوتاه

اندازه این نوع جوراب‌ها تا مچ پا است. این نوع جوراب‌ها با کفش‌های کوتاه تناسب کامل دارند.(مشاهده و خرید جوراب مچی فانتزی)

3- جوراب یک ربع

یکی دیگر از جوراب‌های پرطرفدار در سال 1401 جوراب یک ربع است. این نوع جوراب‌ها یک ربع پا را پوشش می‌دهند. در نتیجه قابل استفاده با انواع کفش‌های معمولی هستند.

4- جوراب خدمه یا کتانی

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پاپوش جوراب خدمه یا کتانی است.

سرآستین این نوع جوراب‌ها به شکل آج‌دار طراحی شده‌اند. این نوع جوراب‌ها بین شش تا هشت اینچ ارتفاع دارد. این جوراب‌ها برای کفش‌های کتانی مناسب هستند.

5- جوراب زیر زانو یا بلند

یکی دیگر از انواع جوراب‌های پرطرفدار در سال 1401 جوراب زیر زانو یا بلند است. این نوع جوراب‌ها ساق پا تا زیر زانو را پوشش می‌دهد. این نوع جوراب‌ها را می‌توان در مراسم غیر رسمی و مجلسی پوشید.

6- جوراب تا زانو یا زیر ساق

این نوع جوراب‌ها تا زانو و زیر ساق را پوشش می‌دهند. این جوراب‌ها در فصل سرد برای گرم نگه‌ داشتن پا استفاده می‌شوند. از این نوع جوراب‌ها برای تیپ اسپرت استفاده می‌شود.

7- جوراب بلند تا ران یا جوراب شلواری

یکی دیگر از انواع جوراب‌های پرطرفدار در سال 1401 که مورد توجه بسیاری از بانوان بوده جوراب بلند تا ران یا جوراب شلواری است. این نوع جوراب‌ها بیشتر نیم‌تنه و پاها را پوشش می‌دهند. از جوراب شلواری بیشتر برای مراسم مجلسی که کت و دامن یا پیراهن می‌پوشند استفاده می‌کنند.

انواع مدل جوراب مردانه

مردان برای شرکت در مجالس و مراسمات مختلف جوراب‌های مختلفی را مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه انواع جوراب‌های مردانه را بیان می‌کنیم.

1- جوراب ورزشی یا لوله‌ای

یکی از انواع جوراب‌های پرطرفدار در سال 1401 که متناسب با استایل مردانه بوده، جوراب ورزشی یا لوله‌ای است. این جوراب‌ها اکثرا در طرح‌های راه راه افقی تولید می‌شوند. این جوراب‌ها با طرحی ساده و مطابق با شکل طبیعی پای انسان طراحی شده‌اند.

2- جوراب بیسبال یا رکابی

این نوع جوراب به اندازه چوب بیسبال نمادین است. امروزه این مدل جوراب‌ها هنوز توسط بازیکنان بیسبال در سراسر دنیا پوشیده می‌شوند.

3- جوراب فشرده

این نوع جوراب‌ها توسط ورزشکاران و برای تسکین برخی از شرایط پزشکی استفاده می‌شوند. این جوراب‌ها برای بهبود جریان خون، کاهش تورم و تسکین درد پاها کاربرد دارند.

4- جوراب معمولی

یکی دیگر از انواع جوراب‌های پرطرفدار در سال 1401 جوراب‌های معمولی مردانه است. این نوع جوراب‌ها به دلیل استفاده روزانه بسیار نازک هستند. بنابراین برای هر نوع کفشی مناسب هستند.

انواع جوراب زنانه

خانم‌ها در مقایسه با آقایان از تنوع جوراب بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه برای هر مجلس و جلسه‌ای، به راحتی می‌توانند متناسب با آن اقدام به خرید جوراب نمایند. در ادامه انواع جوراب زنانه را بیان می‌کنند.

1- جوراب بابی

این نوع جوراب‌ها با تور، روبان و جزئیات دیگر تزئین می‌شوند. این نوع جوراب‌ها در دهه 1950 محبوبیت خاص خود را داشتند.

2- جوراب توری نرده‌ای

نوع دیگری از انواع جوراب‌های پر طرفدار در سال 1401 که در مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرد، جوراب توری نرده‌ای است. این نوع جوراب‌ها فقط برای زیبایی و جذابیت ظاهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- جوراب بافتنی

این نوع جوراب‌ها معمولا از جنس پشم هستند. همچنین، در فصول سرد برای گرم کردن پاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4- جوراب پنجه تقسیم شده

این نوع جوراب‌ها را جوراب تابی یا دمپایی می‌نامند. این جوراب‌ها معمولا با کفش‌های صندل بنددار پوشیده می‌شوند.

5- جوراب شفاف یا شیشه‌ای زنانه

این نوع جوراب‌ها برای مجالس عروسی، تولد و … مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرند.

انواع طرح‌های جوراب

جوراب‌ها در طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در نتیجه هر فردی متناسب با سلیقه خود دست به انتخاب می‌زند.

1- طرح هندسی

در جوراب‌های امروزی انواع مختلفی از طرح‌های هندسی استفاده می‌شود. این جوراب‌ها طرح و رنگ‌های مختلفی دارند.

2- طرح‌های خنده‌دار و جذاب

جوراب‌های خنده‌دار برای افراد جسور و شجاع بهترین گزینه است. این نوع جوراب‌ها برای مراسم‌های غیررسمی مناسب هستند.

3- جوراب‌های شطرنجی

یکی از انواع جوراب‌های پر طرفدار در سال 1401، جوراب‌های شطرنجی هستند. این نوع جوراب‌ها برای استایل کلاسیک مناسب هستند.

4- جوراب راه‌راهی

این نوع جوراب‌ها برای افرادی که دوست دارند مورد توجه عموم قرار بگیرد، گزینه مناسبی است.

چه جورابی برای چکمه مناسب است؟

در هنگام پوشیدن چکمه، پوشیدن جوراب‌های ضخیم و با دوام بهترین گزینه است. این جوراب‌ها از ایجاد تعریق و اصطحکاک بر روی پاها جلوگیری می‌کنند. در نتیجه به راحتی می‌توان از این جوراب‌ها استفاده کرد.

چه جورابی برای عرق پا مناسب است؟

پارچه‌هایی با جنس نایلون و پلی‌استر که به دفع عرق پوست کمک می‌کند، گزینه مناسبی برای پوشیدن هستند.

چه جورابی برای بیمارن دیابتی مناسب است؟

بیماران دیابتی به علت ایجاد عوارض پوستی در ناحیه پا، باید جورابی بپوشند که در آن احساس راحتی کنند. در نتیجه جوراب‌های بالشتکی و ضخیم، همچنین، جوراب‌های ضخیم برای بهبود گردش خون پیشنهاد ما برای این بیماران است.

آیا در هنگام خواب می‌توان جوراب پوشید؟

در صورتی که پاها مستعد تعریق باشند پوشیدن جوراب در هنگام خواب ایرادی ندارد. پاهای سرد باعث بی‌خوابی می‌شوند. در حالی که پاهای گرم به حفظ ذهن فرد کمک می‌کند.

سخن آخر

اگر سلیقه خاصی در انتخاب جوراب دارید و به دنبال جوراب‌های پر طرفدار در سال 1401 هستید، با مراجعه به سایت novinsocks.com می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

خرید جوراب مچی فانتزی

مشاهده همه ی جوراب های فانتزی نوین ساکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *