سوتین, لباس زیر

تفاوت سوتین جک دار و فنردار

خرید سوتین جک دار

انواع جدیدی از سوتین‌ها از قبیل سوتین‌های فنردار و جک دار وارد بازار شده است.  سوتین‌های فنردار و جک دار؛ توسط برندهای گوناگون لباس زیر، طراحی و تولید می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید که از سوتین استفاده کنید، مهم ترین اصل در انتخاب سوتین این است که مناسب باشد و شما با آن احساس خوبی داشته باشید. به این دلیل که سوتین‌های نامناسب می‌توانند به سینه‌های شما آسیب بزنند و همچنین باعث ایجاد حساسیت پوستی در شما شوند.  ما در این مقاله به بررسی تفاوت سوتین جک دار و فنردار می‌پردازیم و کاربردهای هر یک از این دو مدل را نیز، بررسی می‌کنیم.

سوتین جک دار چیست؟

تاریخچه تولید این نوع سوتین به اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 میلادی در کانادا برمی‌گردد. در میان انواع گوناگون سوتین‌ها، سوتین جک دار از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این نوع سوتین، با وجود پدهایی در کاپ آن، باعث می‌شوند که سینه‌ها به سمت بالا فرم بگیرند و همچنین فاصله بین سینه‌ها را نیز کم می‌کند. سوتین جک دار، علاوه بر زیبایی و فرم دهی که به سینه‌ها می‌دهد، موجب افزایش سایز ظاهری سینه‌ها نیز، می‌شود.

کاربردهای سوتین جک دار

همان طور که گفته شد، در کاپ این نوع سوتین‌ها از جک یا پد به خاطر فرم دادن به سینه‌ها، استفاده می‌شود. در برخی از این سوتین‌ها، جک به صورت یکپارچه در کاپ قرار می‌گیرد و در برخی دیگر از سوتین‌های جک دار، امکان خارج کردن اسفنج از کاپ وجود دارد و می‌توان آن را به صورت ساده نیز استفاده کنید. به طور کلی کاربرد این نوع سوتین بیشتر برای افرادی است که سینه‌های کوچکی دارند و یا این که به دلیل افزایش سن، دچار افتادگی سینه هستند.

سوتین جک دار

راهنمای انتخاب سوتین جک دار

سوتین فنردار چیست؟

سوتین فنردار، یکی از انواع سوتین‌های پرطرفدار در بین بانوان است. در تولید این نوع سوتین از یک فنر نیم دایره پلاستیکی و یا فلزی، در داخل پارچه در بخش زیر سینه استفاده می‌شود. به این خاطر این فنر در زیر سینه قرار می‌گیرد که فرم سینه‌ها به سمت بالا باشد. در داخل کاپ‌های این نوع سوتین هیچ اسفنجی استفاده نمی‌شود. امکان بیرون زدن فنر داخل پارچه این نوع سوتین، وجود دارد. در صورتی که فنر این سبک سوتین بیرون آمده بود، می‌توانید آن را دربیاورید و به صورت یک سوتین ساده از آن استفاده کنید.

تفاوت‌های سوتین جک دار و فنردار

در اینجا به برخی از موارد تفاوت سوتین جک دار و فنردار می‌پردازیم:

  • یکی از موارد تفاوت سوتین جک دار و فنردار، این است که داخل کاپ‌های سوتین جک دار از پدها و یا اسفنج‌های ضخیم استفاده می‌شود، اما در داخل کاپ‌های سوتین فنردار هیچ پد و یا اسفنجی استفاده نمی‌شود.
  • از دیگر موارد تفاوت سوتین جک دار و فنردار این است که از سوتین‌های فنردار به مدت طولانی نمی‌توان استفاده کرد. به این علت که باعث اذیت و فشار به بدنتان می‌شوند. اما سوتین جک دار را می‌توان به مدت بیشتری پوشید.
  • از موارد دیگر تفاوت سوتین جک دار و فنردار، این است که سوتین‌های جک دار به این دلیل که در قسمت پایینی‌شان از پدها و یا اسفنج‌های ضخیمی استفاده می‌کنند، باعث می‌شود که سینه‌ها را بزرگ‌ تر نشان دهد. اما در کاپ‌های سوتین‌های فنردار، همان طور که گفتیم، هیچ گونه پد و یا اسفنجی به کار نرفته است.
  • یکی دیگر از موارد تفاوت سوتین جک دار و فنردار، این است که در سوتین فنردار، یک فنر نیم دایره‌ای استفاده شده که امکان بیرون زدگی این فنرها وجود دارد و ممکن است پس از مدتی استفاده به راحتی این فنرها بیرون بزنند. اما فنرهای سوتین‌های جک دار، به خوبی مستحکم هستند و به راحتی امکان بیرون آمدنشان وجود ندارد.
  • از موارد دیگر تفاوت سوتین جک دار و فنردار این است که سوتین‌های جک دار بیشتر برای خانم‌هایی مناسب است که سینه‌های کوچکی دارند ولی سوتین‌های فنردار به طور کل مناسب کسانی است که به نسبت سینه‌های بزرگی را دارند و از این سوتین‌ها به عنوان پشتیبانی برای لیفت دهی سینه‌ها استفاده می‌کنند.
  • یکی دیگر از موارد تفاوت سوتین جک دار و فنردار، این است که سوتین فنردار به دلیل فشار فنر بر سینه‌ها باعث بروز درد در بافت سینه‌ها و خراش آن‌ها می‌شود. همچنین، درآوردن فنرها در این سبک سوتین‌ها، موجب بلا استفاده شدنشان می‌شود، زیرا خاصیت اصلی و ظاهرشان را از دست می‌دهند.

اما سوتین جک دار از نظر پزشکی و سلامتی مسئله حادی را به همراه ندارند و موجب فشار به بافت سینه‌ها نمی‌شوند.

راهنمای خرید سوتین

1- در خرید یک سوتین مناسب باید به این نکته توجه داشته باشید که سوتین باید متناسب با سایز سینه‌هایتان باشد. سوتین تنگ برآمدگی‌هایی را دارد و به هنگام بستن سوتین، مقداری از بافت سینه‌ تان از طرفین بیرون می‌زند و نشان‌گر این است که سوتین مناسبی نمی‌باشد. همچنین نباید گشاد باشد، زیرا هیچ فایده‌ای برایتان ندارد.

2- یک سوتین خوب باید یک منحنی صاف و تمیز در قسمت بافت بالای سینه ایجاد کند. به گونه‌ای که با بستن این سوتین سینه‌هایتان به راحتی در آن قرار گیرند و هیچ گونه فشاری به آن‌ها وارد نشود.

3- بیشترین پشتیبانی را از سینه‌ها، باید باند سوتین که دور سینه‌ها قرار می‌گیرد انجام دهد. اگر توانستید 2 انگشت خود را زیر باند دور سینه ‌تان قرار دهید، این بدان معنا است که این سوتین، سوتین مناسبی برای شما است.

خرید سوتین زنانه

برای خرید انواع سوتین زنانه باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. اگر قصد خرید اینترنتی لباس‌های زیر زنانه را دارید می‌توانید، فروشگاه اینترنتی نوین ساکس را برای خرید انتخاب کنید. این فروشگاه، با عرضه و فروش انواع مختلف سوتین‌ها و لباس‌های زیر متنوع و زیبا، بهترین و با کیفیت ترین لباس‌های زیر را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی تفاوت سوتین جک دار و فنردار پرداختیم. همان طور که گفته شد، سوتین‌های جک دار برای استفاده روزانه مناسب تر است ولی سوتین‌های فنردار بیشتر برای خانم‌هایی توصیه می‌شود که سینه‌های افتاده‌ای دارند.

 

راهنمای خرید سوتین زنانه

خرید ست شورت و سوتین زنانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *