دسته‌بندی نشده

اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه

جوراب‌ها نقش مهمی در استایل و تیپ مردانه دارند و به این خاطر که گاهی اوقات دیده نمی‌شوند، افراد فکر می‌کنند که انتخاب جوراب، اصول خاصی ندارد. طبق یک قاعده کلی جوراب‌ها همیشه با شلوار ست می‌شوند. این باور نیز اشتباه است که جوراب‌ها باید با کفش ست شوند. در ادامه این مقاله به اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه می‌پردازیم.

به طور کلی جوراب‌های مردانه بر اساس بلندی بخش ساق به 4 گروه تقسیم می‌شوند:

  • جوراب‌های بلند: جوراب‌هایی که طول ساق آن‌ها بلندتر از سایر جوراب‌ها است و معمولاً تا زیر زانو بالا می‌آید.
  • جوراب‌های بدون ساق: این نوع جوراب‌های مردانه، فقط تا مچ پا را می‌پوشانند. ( جوراب مچی)
  • جوراب‌های ساق متوسط: این نوع جوراب‌ها بهترین نوع جوراب برای استفاده با لباس‌های اسپرت است. این جوراب‌ها مچ پا را می‌پوشاند و معمولاً 7.5 تا 9 سانت از مچ پا بالاتر می‌آید.
  • پاپوش مردانه: این نوع جوراب‌ها به گونه‌ای هستند که فقط انگشتان پا را می‌پوشانند و روی پا نیز باز است. این نوع جوراب‌ها بعد از اینکه با کفش پوشیده شدند، اصلاً معلوم نیستند.

چگونه جوراب بپوشیم؟

1-انتخاب رنگ جوراب مردانه

یکی از اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه انتخاب رنگ جوراب است. به شلوارتان دقت کنید. رنگ جورابتان با شلوارتان باید ست شود. برای لباس‌های رسمی بهتر است رنگ جوراب خود را کمی تیره‌ تر از شلوار خود انتخاب کنید.

2- اندازه ساق جوراب مردانه

از دیگر اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، اندازه ساق جوراب مردانه است. به این موضوع دقت کنید که جورابتان در هنگام نشستن و بلند شدن پیدا می شود. پس اگر جوراب های بلند می پوشید نباید در هنگام نشستن پای شما ظاهر شود. بهتر است در مواقعی که لباس های مجلسی و رسمی می پوشید از جوراب های ساق بلند مردانه استفاده کنید. به عنوان مثال در انتخاب جوراب مردانه برای کت و شلوار مشکی، می توانید از یک جفت جوراب ساق بلند مشکی یا زغالی از جنس کشمیر انتخاب کنید.

3- انتخاب جنس جوراب مردانه

یکی دیگر از اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، توجه به جنس جوراب است. بهتر است جوراب هایی که با شلوار پارچه ای و یا لباس رسمی می پوشید، از جنس کشمیر باشد. البته می توانید از جوراب های پشمی نازک و یا جوراب های پنبه ای نیز استفاده کنید. اگر در هنگام انتخاب جوراب مردانه همراه با شلوارهای کتانی و یا کبریتی، می خواهید از جوراب های ضخیم تری استفاده کنید می توانید جوراب های پشمی را بپوشید.

4- انتخاب طرح و نقش جوراب مردانه

یکی دیگر از اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، انتخاب طرح و نقش است. شاید در انتخاب جوراب مردانه، جوراب‌های رنگی و نقش دار برای بعضی از آقایان جوان جذاب باشد اما در مواقعی که لباس مجلسی و رسمی بر تن دارید، مانند کت و شلوار و یا شلوار پارچه‌ای، بهتر است از جوراب‌های ساده و یا جوراب‌هایی که نقش و نگار کمتری دارند، استفاده کنید.

5- انتخاب سایز جوراب

از دیگر اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، دقت در انتخاب سایز جوراب است. جوراب‌ها هم سایز بندی دارند و این باور و عقیده اشتباه است که سایز جوراب‌ها اهمیت ندارد و همه جوراب‌ها برای پای شما مناسب است. یک قاعده کلی برای آقایان، این است که سایز جوراب باید 2 سایز بزرگتر از سایز کفش انتخاب شود. به عنوان مثال اگر سایز کفش شما 42 است، باید سایز جورابتان 44 انتخاب شود.

6- ست کردن جوراب‌ها با شلوار

بیشتر آقایان در انتخاب جوراب مناسب برای کت و شلوار مشکل دارند. از دیگر اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، ست کردن جوراب با شلوار است. همیشه رنگ جوراب خود را کمی تیره تر از رنگ کت و شلوارتان انتخاب کنید و از پوشیدن جوراب‌های سفید خودداری کنید.

7- اجتناب از پوشیدن جوراب‌های فانتزی

یکی دیگر از اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، این است که از پوشیدن جوراب‌های فانتزی اجتناب کنید. پوشیدن جوراب‌های رنگی مثل نارنجی، سبز، قرمز و… و یا جوراب‌های فانتزی شکلک دار برای آقایان آن هم با استایل رسمی بسیار نامناسب است.

8- هم شلوار و هم جوراب را طرح دار نپوشید

از دیگر اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، این است که اگر شلوار شما طرح دار یا راه راه است، جورابتان باید ساده باشد. همچنین اگر شلواری می‌پوشید که هیچ طرحی ندارد و یا اصطلاحاً بدون پترن است، می‌توانید از جوراب‌های راه راه یا چهارخانه استفاده کنید.

9- اگر جوراب را با شلوار ست نمی‌کنید، آن را با سایر اجزای لباس هماهنگ کنید

یکی دیگر از اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، این است که اگر شلوار پاچه کوتاه می‌پوشید، یعنی شلواری که در حالت ایستاده هم بخشی از جورابتان دیده می‌شود، می‌توانید به جای ست کردن رنگ جوراب با شلوار، آن را با سرآستین پیراهنی که بر تن دارید ست کنید.

چند مورد از قوانین پوشیدن جوراب مردانه

  • زمانی که شما میزبان یک مهمانی هستید، باید مواردی که در بالا برای اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه، گفته شد را رعایت کنید.
  • وقتی که کفش‌های خود را بدون جوراب به پا می‌کنید، به احتمال زیاد پاهای شما بد بو هستند؛ بنابراین پوشیدن جوراب لازم است.
  • هنگامی که می‌خواهید به یک مهمانی بروید، سعی کنید جوراب‌های تازه شسته شده و یا جدید را به پا کنید. تا با داشتن بوی بد پاهایتان، افرادی که در جمع حضور دارند را اذیت نکنید.
  • عمر مفید جوراب‌ها مانند سایر لباس‌ها، بعد از مدتی به اتمام می‌رسند؛ بنابراین با سوراخ شدن جوراب و یا ساییده شدن آن بهتر است که دیگر آن را دور بیندازید.
  • پا همان‌طور که گفته می‌شود، قلب دوم هر انسانی است؛ بنابراین توصیه می‌شود جوراب‌های باکیفیتی را تهیه و استفاده کنید.
  • پوشیدن جوراب‌هایی با رنگ تیره، برای آقایان شیک تر و جذاب تر است.
  • در سایز جوراب‌ها دقت داشته باشید که با توجه به سایز پاهایتان، جوراب بخرید و هرگز جورابی را که کوچک تر از پاهایتان است، استفاده نکنید.
  • سعی کنید که جوراب‌هایتان را پس از هر بار پوشیدن، به خوبی با آب و مواد شوینده آن را بشویید. به این دلیل که بیشتر آقایان برای مدت بسیاری در طول روز، از یک جفت جوراب استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای بهداشت پاهایتان، باید زود به زود جوراب‌هایتان را بشویید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به اصول انتخاب جوراب برای استایل رسمی مردانه مردانه پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، جوراب‌ها هم برای خودشان یک سری اصول و قاعده دارند. آقایان اگر می‌خواهند که یک استایل رسمی و مناسبی داشته باشند، باید این اصول گفته شده را رعایت کنند.

خرید جوراب مچی

خرید جوراب فانتزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *