لباس زیر

از چه سنی سوتین ببندیم؟

سوتین یکی از لباس‌های زیر زنانه است که اکثر بانوان با شروع سن بلوغ و هم‌زمان با آغاز رشد سینه اقدام به بستن و استفاده از آن می‌کنند. سوتین عضو جدایی‌ناپذیر از لیست لباس‌های روزانه زنانه خواهد بود. خرید اولین سوتین برای هر دختری که به سن بلوغ رسیده، خرید مهمی در زندگی‌اش محسوب می‌شود. شاید برای هر دختر و یا مادری سؤال شده باشد که از چه سنی سوتین ببندیم؟ روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در تشخیص زمان مناسب برای بستن سوتین کمک کند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. به هر حال باید بدانید تشخیص سن مناسب بستن سوتین برای هر دختری متفاوت است؛ زیرا که سن رشد سینه در هر کس متفاوت است و آغاز بستن سوتین برای هر دختری در سن متفاوتی شروع می‌شود.

سن مناسب بستن سوتین

سن بلوغ دختران تقریباً از 9 الی 14 سالگی شروع می‌شود. یکی از علائم بلوغ در دختران رشد اندام‌های جنسی است. این سن در هرکس متفاوت است. بنابراین اینکه از چه سنی سوتین ببندیم پاسخ خیلی ثابت و روشنی ندارد. با دیدن جوانه‌های کوچک پستان سن مناسب بستن سوتین فرا رسیده است. برجستگی‌های کوچک زیر نوک پستان را جوانه‌های پستان می‌نامند. این جوانه‌ها به مرور رشد خواهند کرد و بعد از مدتی فرم زیبای خود را پیدا خواهند کرد. این رشد و بلوغ با درد همراه است و به همین دلیل انتخاب سوتین مناسب در کاهش درد میسر خواهد بود.

تقریباً میانگین سن مناسب بستن سوتین برای دختران از 11 سالگی است. به هر حال این سن متفاوت است تا جایی که بعضی در 8 سالگی، باید اقدام به خرید سوتین زنانه کنند و بعضی دیگر تا سن 16 سالگی نیز نیازی به خرید سوتین ندارند.

برای مطالعه مقاله “مزایای استفاده از سوتین مناسب” کلیک کنید.

سوتین مناسب

در سن مناسب برای بستن سوتین قبل از انتخاب لباس زیر زنانه، باید نسبت به سوتین مناسب خود آگاهی پیدا کنید. اولین سوتین مورد استفاده دختران نباید دارای کش های سفت و آزاردهنده‌ای باشد، زیرا ممکن است به بافت جوانه سینه فشار بیاورد و موجب آزار سینه‌ها شود.

از طرف دیگر نیز سوتین‌های گشاد و بزرگ نیز مناسب این سن نمی‌باشند؛ زیرا سینه آزادانه داخل آن‌ها حرکت می‌کند. جنس سوتین مناسب برای دختران به بلوغ رسیده باید پنبه‌ای و نخی باشد.

در سن مناسب بستن سوتین بهتر است که دختران تا زمان عادت به بستن آن، از خرید سوتین‌های پلانج، فانتزی و مدل‌دار و … پرهیز کنید. تا تکمیل شدن فرآیند رشد سینه بیشتر سعی کنید از سوتین‌های استاندارد استفاده کنید.

در هنگام بلوغ، سینه‌ها به سرعت رشد می‌کنند. بنابراین باید حواستان به افزایش حجم سینه و عوض کردن سوتین باشید.

عوارض نبستن سوتین

دختران بالغ باید از عوارض نبستن سوتین در سن مناسب بستن سوتین آگاهی پیدا نمایند. از عوارض نبستن سوتین می‌توان به افتادگی سینه‌ها اشاره کرد؛ زیرا جاذبه زمین تأثیر خود را گذاشته و فرم سینه‌ها را به سمت پایین هدایت می‌کند. هر چه سینه‌ها بزرگ‌تر باشند، نبستن سوتین عوارض بیشتری خواهد داشت. البته توصیه می‌شود که ساعاتی از شبانه‌روز به‌خصوص هنگام خوابیدن و شب تا صبح سوتین خود را باز کنید و اجازه بدهید سینه‌هایتان آزاد باشند. این کار از سرطان سینه تا حدودی جلوگیری می‌کند.

انتخاب اولین سوتین

بهتر است برای اولین سوتین از سوتین‌های تمرینی استفاده کنید. بهترین لباس زیر زنانه در سن مناسب بستن سوتین، سوتین‌های تاپ مانند یا همان نیم تنه‌ها هستند. این سوتین‌ها بسیار راحت هستند.

در این سن باید از سوتین‌های راحت، نخی و بدون کاپ استفاده کنید. سوتین ورزشی نیز یکی دیگر از ایده‌های خوب برای آغاز بستن سوتین در سن بلوغ است.

دختران باید بعد از عادت به بستن سینه بند، سوتین‌های با کاپ نرم را امتحان کنند.

سوتین‌های بدون کاپ نخی ساده و یا ورزشی پستان‌ها را فشار نمی‌دهد؛ بنابراین این سوتین‌ها برای آغاز سن مناسب بستن سوتین بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

فواید استفاده از سوتین

خوش فرم کردن سینه‌ها: خوش فرم بودن سینه یکی از بزرگ‌ترین فانتزی‌ها و خواسته اکثر دختران است.

جلوگیری از نشت عرق بدن به لباس: استفاده از سوتین موجب جلوگیری از نشت عرق به لباس رویی می‌شود.

جلوگیری از آسیب به ستون فقرات: یکی از مهم‌ترین دلایل بستن سوتین از نظر پزشکی، آن است که در صورت نبستن سوتین و با آزاد و رها گذاشتن سینه‌ها فرم ستون فقرات سینه‌ای دختران در سنین رشد کاملاً تغییر خواهد.

خرید سوتین مناسب

در سن مناسب بستن سوتین، برای خرید سوتین به فروشگاه‌های معتبر حضوری و غیر حضوری مراجعه نمایید. از راهنمای خرید سوتین کمک بگیرید و لباس زیر مناسب با سایز و پارچه ضد حساسیت را خریداری نمایید.

جمع بندی

اگر شما یک دختر بالغ هستید و به سن مناسب بستن سوتین رسیده‌اید به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان از پوشیدن سوتین غافل نشوید؛ چرا که در آینده سبب پشیمانی خواهید شد و سینه‌های شما فرم دلخواهی به خود نخواهند گرفت. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس از فروشگاه‌هایی است که مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع زیورآلات را در دسترس شما عزیزان قرار داده تا بتوانید با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *