سوتین, لباس زیر

از خرید سوتین ورزشی غافل نشوید

سوتین ورزشی

به عنوان یک خانم زمانی که تصمیم می‌گیرید تا یک نوع فعالیت ورزشی را برای خود انتخاب کنید پس از آنکه محل مناسب برای ورزش خود، نوع ورزش مورد علاقه خود و مربی مناسب برای این کار را پیدا کردید، لازم است لباس مناسبی را برای این فعالیت انتخاب کنید. تفاوت آناتومی خانم‌ها و آقایان باعث شده تا نیاز‌های آن‌ها برای لباس ورزشی مناسب متفاوت باشد. انتخاب سوتین ورزشی متناسب با نوع فعالیت شما از مهم‌ترین نکاتی است که خانم‌ها باید به آن توجه کنند. در ادامه به بررسی علل و پیشنهاد راهکارهایی برای این انتخاب می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

[su_button url=”https://novinsocks.ir/product-category/sport-tops/” background=”#ec324c” size=”4″ radius=”round” icon_color=”#5848fc”]مشاهده و خرید انواع نیم تنه و سوتین ورزشی در فروشگاه اینترنتی نوین ساکس[/su_button]

 

چرا از سوتین ورزشی استفاده کنیم؟

با وجود اینکه نوع فعالیت ورزشی که انتخاب می‌کنید در میزان حرکت سینه‌ها در طول فعالیت متفاوت است اما به صورت کلی و به گفته کارشناسان در طول فعالیت ورزشی متوسط، سینه خانم‌ها می‌تواند تا 14 سانتی متر به اطراف حرکت کند. این حرکت سینه‌ها نه تنها باعث می‌شود به آن‌ها آسیب وارد شود بلکه باعث شل شدن و افتادگی سینه‌ها نیز می‌شود.

برای انجام چه ورزشی از سوتین ورزشی استفاده کنیم؟

مهم نیست که دو ماراتن را برای ورزش انتخاب کرده باشید و یا به سوارکاری علاقه داشته باشید. از پر جنب و جوش‌ترین ورزش‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید گرفته تا فعالیت‌هایی مانند فیتنس و ژیمناستیک که دامنه حرکت کمتری دارند و یا حتی آفرود که به نظر می‌رسد ورزشکار کاملا در آن ثابت است، سینه‌های شما حرکت می‌کنند و لازم است تا با استفاده از سوتین ورزشی مناسب این حرکت تا حدی مهار شود.

سوتین ورزشی مناسب از نظر دوخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوخت سوتین ورزشی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. از آنجایی که لباس زیر قابلیت پرو ندارد، به شما توصیه می‌کنیم تا در هنگام خرید درزهای لباس را به خوبی لمس کنید و مطمئن شوید که دوخت مناسبی داشته و در هنگام فعالیت بدن را اذیت نمی‌کنند. همچنین سوتین ورزشی علاوه بر آنکه باید از خاصیت پوشانندگی بالایی برخوردار باشد تا همه سایزها بتوانند از آن استفاده کنند باید به گونه‌ای تنفس‌پذیر دوخته شوند تا از تعریق بیش از حد جلوگیری کنند.

سوتین ورزشیمناسب‌ترین جنس پارچه برای سوتین ورزشی چیست؟

با وجود اینکه بهترین لباس‌هایی که در بازار به افراد معرفی می‌شوند جنس پنبه‌ای دارند، اما همیشه پنبه گزینه مناسبی نیست. پارچه‌های پنبه‌ای رطوبت را خوب جذب می‌کنند اما به آن اجازه تبخیر نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا همیشه خیس باشند و بستر مناسبی را برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها ایجاد کنند. توصیه ما به شما این است که در صورتی که از سوتین ورزشی با جنس پنبه استفاده می‌کنید، پس از هر بار استفاده آن را با آب شسته و اجازه دهید تا به صورت کامل خشک شود.

اگر دوست داشته باشید تا انتخاب دیگری برای سوتین ورزشی خود داشته باشید می‌توانید از انواع جنس‌هایی که رطوبت را جذب کرده ولی در هنگام لمس قسمت بیرونی لباس زیر خیس نیستند استفاده کنید.

سوتین ورزشی مناسب برای سایز سینه خود انتخاب کنید

لباس زیر و خصوصا سوتین ورزشی از مهم‌ترین لباس‌هایی است که خانم‌ها استفاده می‌کنند و توجه به سایز آن بسیار حائز اهمیت است. سوتین ورزشی که برای شما بزرگ باشد عملا کارایی نخواهد داشت و جلوی حرکت‌های زیاد از حد سینه را نمی‌گیرد. در نقطه مقابل استفاده از سایزهای کوچک‌تر از آنچه که نیاز دارید نیز با تحت فشار قراردادن سینه‌ها سبب آسیب رسیدن به آن‌ها، به وجود آمدن کبودی و یا درد سینه می‌شود.

متناسب با سایز سینه سوتین ورزشی با کاپ مناسب را انتخاب کنید

کاپ به کار رفته در سوتین‌های ورزشی به محافظت از سینه‌ها کمک می‌کند. اما باید متناسب با سایز سینه خود مدل مناسب سوتین را انتخاب کنید. اگه سینه‌های بزرگی دارید سوتین‌های با کاپ جدا و اگر سینه‌های کوچکی دارید سوتین‌های با کاپ یک تکه برای شما مناسب‌تر است. این مدل انتخاب سوتین برای این به شما توصیه می‌شود که گردش هوا درون سوتین را بالا برده و از تعریق زیاد جلوگیری شود.

همچنین برای خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند توصیه می‌کنیم که از سوتین‌هایی که فشار کمتری به سینه وارد می‌کنند استفاده کنند. در نقطه مقابل خانم‌‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند برای جلوگیری از حرکت بالای سینه و به حداقل رساندن آن باید از سوتین‌هایی استفاده کنند که سینه‌ها را محکم سر جای خود نگه می‌دارند.

سوتین ورزشی باکیفیت بخرید

سوتین‌ ورزشی نقش مهمی در حفظ سلامت سینه‌های شما در هنگام انجام حرکات ورزشی دارد و کیفیت بالای آن تضمین کننده سلامت بدن شما است. به شما توصیه می‌کنیم برای پرداخت اندکی هزینه کمتر از سوتین‌های ورزشی ارزان و بی‌کیفیت استفاده نکنید.

سوتین ورزشی مسابقه‌‌ای که به آن Racerback نیز می‌گویند از طریق بند پشتی که دارد به بندهای شانه متصل شده و قفل می‌شود. این نوع اتصال باعث می‌شود تا سوتین‌ به بدن شما کاملا نزدیک باشد و در هنگام فعالیت‌های ورزشی بندهای آن مزاحم نباشد و مدام از روی شانه نیفتند. نزدیک بودن بندهای این سوتین به گردن و جمع شدن بندهای شانه در قسمت پشتی حمایت سوتین از سینه‌ها را از همه جهت به حداکثر رسانده است.

برای مطالعه مقاله شورت زنانه شیک کلیک کنید.

از سوتین ورزشی با بند پهن استفاده کنید

برای خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند استفاد از سوتین‌های ورزشی با بند پهن گزینه بسیار مناسبی است. پهن بودن بند در این مدل سوتین‌ها باعث می‌شود تا وزن سینه به صورت متوازن روی شانه‌ها تقسیم شده و به حفظ سلامت بدن کمک زیادی می‌کند.

آزمون و خطا کنید

اگر قصد دارید برای اولین بار سوتین ورزشی بخرید، خرید شما بدون اشکال نخواهد بود. آناتومی بدن هر شخصی با مدل خاصی از سوتین سازگاری دارد و لازم است تا در هنگام خرید برای پیدا کردن مدل مناسب خودتان، انواع مختلف آن را امتحان کنید.

 

[su_button url=”https://novinsocks.ir/product-category/sport-tops/” background=”#ec324c” size=”4″ radius=”round” icon_color=”#5848fc”]مشاهده و خرید انواع نیم تنه و سوتین ورزشی در فروشگاه اینترنتی نوین ساکس[/su_button]

 

کشش بندهای سوتین ورزشی را امتحان کنید

بندهای سوتین ورزشی نقش تاثیرگذاری در تعیین کیفیت آن دارند. این بندها نباید خاصیت کشسانی پایین و یا بسیار زیادی داشته باشند. از آنجایی که جنس سوتین‌های ورزشی کشسان است علاوه بر بررسی بندهای آن‌ها، جنس پارچه سوتین را نیز بررسی کنید.

سخن آخر

انتخاب سوتین ورزشی مناسب و همچنین بررسی این که کدام مدل مناسب شما است گذشته از این که به تجربه شخصی خود شما در انتخاب برمیگردد، به راهنمایی نیز نیاز دارد. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید سوتین ورزشی و خصوصا اگر اولین بار است که نسبت به خرید آن اقدام می‌کنید به فروشگاهی مراجعه کنید تا در هنگام خرید راهنمایی لازم برای این کار را در اختیار شما قرار دهند. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس از آن دست فروشگاه‌هایی است که مشتریان را در خرید راهنمایی می‌کند. نوین ساکس با ارائه مدل‌های متنوع دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. با یکبار خرید از نوین ساکس به مشتری دائم آن تبدیل خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *